Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbilder-och-lekar
Läst 5168 ggr
Paloma
0

Bilder på era hundar

Hej!

Här kan ni lägga in någon bild på eran hund, så vi kan se hur många shelties som finns på sajten nu!

Sussi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Linus som vet sin värdighet. 1 år.

Sussi
0

OCh så Oliver, 4 år. Snällare själ än denna får man leta efter.

Paulines
0

Neeej va söta !! <3

Paloma
0

Linus såg riktigt valpig ut! sött! Var det Oliver som var väldigt stor?

Sussi
0

#4 Ja, oliver är stor, hälften större än vad de borde vara.

Här är en bra bild som man ser storleksskillnaden. Linus är valp här men har inte växt sedan dess bara fått mera päls.

Paulines
0

#5 Oj! han var verkligen stor! har aldrig sett en sån stor sheltie tror jag! var hans föräldrar stora?

Paloma
0

#5 Han var otroligt stor för att vara sheltie! är du säker på att föräldrarna var renrasig sheltie? Jag tycker att han ser lite collie liknande ut, eller kanske border collie.

Sussi
0

#6,7

Hans föräldrar var två renrasiga utställningshundar. Oliver är köpt från en kennel som fått många fina utställninshundar, hittar kennelns namn hos många utställningshundar man ser i sheltietidningen, så renrasiga föräldrar har han med stor säkerhet.

Men han ser faktiskt ut som en blandning mellan border collie och sheltie, men det gör inget för border collien är en av mina favoritraser :)

kalmarmadde
0

min hund är en mini mini sheltie. alla frågor om hon är en valp :)

AgnetaK
0

#8 Är han svartvit? Det är ju dessutom en ganska ovanlig färg, och de får liksom ett lite annorlunda utseende än sheltiesar med de mer vanliga färgerna. Men angående storleken, det är väl colliegenen som "spökar", inget ovanligt trots allt. Han var söt! :)

Skickar med en bild på min också.

Sussi
0

#9 Bild? Hur hög?

#10 Inte egentligen, han ska vara tricolor, om du ser på bakbenet till vänster på bilden så finns där lite brunt. Det är den enda platsen, den har fått namnet rambo-tass ;)

Han är lite speciell min Oliver :D

Din hund likanr på min linus, jättesöt! Utställningshund?

AgnetaK
0

#11 Aha, lite smygtrefärgad. Flört Men han var mycket svart, det gillar jag för övrigt, drömmen är nästa sheltie riktigt svart trefärgad.

Ja, dom var lika varann! Mja, jo, jag har ambitionen att ställa ut men bara gjort det en gång på officiell ännu. Jag har inte lyckats med lydnaden ännu och har en hund som mest står och hoppar, så jag tar det lite lugnt. Jag är ovan själv också, så vi behöver mogna båda två, hehe.

Paulines
0

#8 Jahaja:), väldigt stor var han, men säkert jätte mysig:). Aa han var väldigt söt också, såg liksom.. Lugn och inteligent ut,

Paulines
0

#12 Hur gammal är han? väldigt söt!

AgnetaK
0

#14 Min hund? Han är 1 år och 10 månader (gulp, vad fort det har gått). Jaa, han är väldigt söt… Glad

Paulines
0

#15 okej :D. Hur sköter du pälsvården med honom? hans päls var väldigt fin.. Till skillnad från våran hund:p.

AgnetaK
0

#16 Generad Tack, jag undrar dock om bilden ljuger lite… han hade till och med ätit ett ben strax innan bilden togs så han är lite kletig i kragen tycker jag.

Jag gör ingenting med hans päls, när jag känner att det börjar tova ihop sig så reder jag ut det då. Inte att rekommendera… tror jag. Min förra hund, collie, hade också fin päls och henne borstade jag inte heller. Kanske beror det på fodret? De fick/får båda Robur.

Jag gillar inte att trimma honom heller, så det får någon annan göra under starka restriktioner inför utställning endast. Generad Jag gillar liksom naturligt rufs… Men jag borde bli bättre på att hålla efter på ställen där det lätt tovar sig; ex bakom öron, benhåret.

Paulines
0

17# hihi okej, man lägger nog mer märke till det då man vet att han är lite kladdig.

Okej, då har du nog bra foder. Våran hund har inte bra päls, han har en del tovor i underullen över hela pälsen. Jag har suttit mig och bara borstat ut jätte mkt, det fasstnar jätte mycket päls på borsten men efter någon minut så är han lika rufsig igen. Jag gillar inte heller trimmning, men vi kanske kommer att trimma honom till sommaren endå, så att hans päls blir fin igen.

Runt huvudet, bakom öronen och så borstar vi ut regelbundet, men det är ställen som man inte brukar ha problem med. Mycket fram under ansiktet på honom och vid bakre delen och magen, finns också på ryggen.

AgnetaK
0

#18 Jisses vilken sötnos han är. Han har ganska mycket päls, va?

Paulines
0

#19 Aa han är jätte söt :). Ja, han har enormt stor päls, har inte sett någon sheltie som  har större päls en han faktist.

Paloma
0

19# Han har väldigt stor och fin päls, igentligen så skulle han platsa som utställningshund men gick i pension tidigt. Nu kan vi inte ställa ut honom. Han har inte tillräcklig böjda öron och har för dåliga tänder, men pälsen är helt perfekt!

Sussi
0

Ja pälsen ser mycket fin ut på eran hund! Sådan päls saknar jag på mina.

Prizma_o_Kristall
0

Vilka vackra shelties! Skickar med ett kort på min Frankie när han var ca 6 månader gammal.

Sussi
0

#23 Så söööt :D

Hur gammal är den nu? Den ser stor ut eller är det bara bilden som ljuger?

Prizma_o_Kristall
0

Nu är Frankie 9 månader gammal. Jag tror inte att bilden ljuger: Han ÄR helt enkelt för stor. Mankhöjden är ca 42 cm. Som tur är har vi inte planerat att ställa ut honom, men agility skulle vara väldigt roligt.Glad

Paulines
0

#25 jahaja då stämde bilden alltså, tyckte också att han såg stor ut. Aha vad kul med agility! har ni provat någon gång?

Prizma_o_Kristall
0

Nej, inte på brukshundklubben eller med riktiga hinder. Vi har lärt honom t ex att hoppa över trädstammar och så. Jag har gått valpkurs med honom och ska i vår gå juniorkurs. Sedan blir det troligtvis även en agilitykurs.

Othello
0

Min lilla sheltie han är förliten & öronen står rakt upp =) men han är mitt gull…

Prizma_o_Kristall
0

#28 Hur liten är din älskling? Min Frankie är alldeles för stor och kanske får ståndöron. Huvudsaken är ju att hunden har en bra personlighet, vilket jag inte tvekar om att din sötnos har.

Paulines
0

Våran hund har lite vippade öron men inte så mycket som en utställningshund ska ha. Han är därimot perfekt i mankhöjd och väger som han ska.

Sussi
0

#28 Hur liten då? Man ser att han ser liten ut på bilden. Har själv en som är 35 i mkh.

lajool
0

Kul med alla bilder. Här kommer en på vår Oscar.

Sussi
0

#32 Åh, vad söööööt!!!!

Vilken ovanlig färgtäckning den har!
Gillar hans fläckar på benen :)

Hur gammal är den på bilden, ser ung ut?

Paulines
0

#32 guud så söt!

eva-d
0

Här är min Ludde, 8 1/2 mån nu, på bilden yngre.

Eva

kalmarmadde
0

lagt upp ett par bilder i albumet. men kan lägga upp en här också Flört

Othello
0

"olle" är 34,5 - 35 cm & så har han bara en sten & stå öron… Men han är mitt gull & jag skulle inte kunna ha en bättre hund =) Jag var ute efter en sällskaps hund så det gör inget för mig.

Paulines
0

oh vad söta! 35# och 36# hur gamla är era shelties?

#37 det är ungefär som våran hund, han har också uppstående öron, men helt underbar personlighet!

Sussi
0

#36 Sicken liten knodd :) Ursöööt!

Ressu
0

Här är en bild på familjen alla fyra shelties… Glad

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Paulines
0

#40 Nej gud vad fina alla fyra var!

Sussi
0

Vad fina!

Storlekar? Den mot vänster ser stor ut.

Ressu
0

Den till vänster är stor Skrattande. Han är 50cm. Dom i mitten e 39 och 35,5cm å minstingen är bara 31,5cm… Så vi har variation i familjen… Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

Sussi
0

#43 Oj, det var verkligen stort. Min stora är ung. 45 cm och lillan är 35. Man ser att den är stor också i ansiktet, den har inte de typiska sheltieansiktet som de mindre har, samma är det med min.

Vad liten den andra måste vara!! Men det är ju bara roligt med variation! :D

Ressu
0

#44 Precis… =)

Å ändå leker den största å minsta nästan alltid tillsammans… Skrattande

// Ressu
kennel Westtorpets

Emmeli
0

JAg kan skicka in en på min oxå han är 2 år ca nu och vunnit ck i höstas!Hans pappa är Say it again Sam som finns hos moorwood.

Prizma_o_Kristall
0

#46 vad fin din hund är! Och ännu roligare att han är halvbror med min Frankie! De har ju samma pappa. Frankie kommer från kennel Hightime.Skrattande

Mvh//Carro

Paloma
0

Kul att ni har halvbröder! :)

lajool
0

Vår Oscar är 15 månader #32.  Alla andra hundar här är väldigt fina!Glad

Paulines
0

Wow! blir bara tvungen att lägga ut denhär bilden jag hittade nyss. Det ser ut som om Roy har tofsar! haha, han står på bordet? det måste varit min bror som tagit den bilden:p.

Emmeli
0

#47 vad kul!Min är från sobelkusten,en liten kennel på gotland.Dom använder alltid moorwoods hanar till parning.

Mamman är en LP1a och tränas nu för att kunna tävlas i freestyle.Alla som vill se en till bild på min hund,här kommer en när han ser lite ilsken ut i snön,men det är bara för att jag inte har tid att sparka hans favvo boll en gång till utan vill fota han då skäller han sina maffiga skall!

Prizma_o_Kristall
0

#51 Jaha, Sobelkustens kennel känner jag till. Jag har varit inne på deras hemsida flera gånger och då har jag läst om att de planerar kullar med bl a Say it again Sam. Jag har inte sett Sam i verkligheten eller vet hur han är i personligheten. Har du träffat honom? Frankies mamma heter Moorwood Sweet Mimosa, men hon har aldrig blivit utställd. Jag vet inte varför men hon är nog för hög. Frankie är 42-43 cm hög i manken och minst en av hans kullsyskon är också för hög. Men huvudsaken är ju att vovven har ett bra temperament, och det kan man ju säga att Frankie har. Han älskar folk och särskilt dem han inte känner.

Mvh//Carro

Emmeli
0

#52 Ja,jag hade den där underbara turen att få se han i sommras.Då dom var här nere på gotland och tällde ut.Lussi tillhörde en av dom som gick bäst på utställningen som var efter han och fick därför vara med i sådan där när dom visar upp en av föräldrarna plus 4 eller 5 hundar efter den.Vi kom 1a med hp då.Jag har även träffat Hot to trot eller vad han heter.Och jag vill bara berätta att planerna för sobelkusten inte alls blev som dom blev.först kom en kull 1 tri hanar och 2 tri tikar.En tik var död redan vid födseln och den andra dog efter 1 ½ dygn.I andra kullen kom det 4 tri hanar och 1 tri tik.Nu under denna vecka som gått dog tiken igenom att krypa in under mamman och kvävas och 3 hanar för att dom var för små.Så nu har hon en kvar från varje kull och hon får bara hoppas att dom två överlever.FundersamAja,allt går ju inte som man vill i livet.

Prizma_o_Kristall
0

#53 Det var inte bra… Vem är pappan till valparna? Sam eller Hot to Trot? Frankies ena halvbrors pappa är Hot to trot…. Synd att valparna dog…. Gråter

Hur är Sam i temperamentet? Är han snäll osv? Vacker vet jag att han är iallafall…

Mvh//Carro

Emmeli
0

Sammie är pappa till en kull och trot till en kull.Hon tar oftast 2 kullar när hon ändå är på G.

Jennifer89
0

Kanske inte så bra bild. men i alla fall så här är en bild på min 3 veckor gamla valp tiini.Glad

Sussi
0

#56 Hihi, vilken liten sötis!

Så du går i väntans tider då? ;) Vet hur den känslan är, men den som väntar på nåt gott…

Ciccii
0

å så söta !!

Jennifer89
0

#57 joo jag går och väntar varje dag på att ja ska få hem henne :)

Paloma
0

#59 vad kul! när får du hem henne då? hur gamla är dom nu? några nytagna bilder?

Jennifer89
0

#60 nu är hon 5 veckor gammal. Jag åker och hämtar hem henne 5.4, så det är inte så länge kvar Flört

i mitt fotoalbum finns mera bilder, och också i min systers fotoalbum Patricia84Glad

Emmeli
0

Pauline s. och paloma.VAr inne på Stallet.se en dag och råkade tyvärr hitta mina och era bilder på sheltisar där.Har anmält denna person nu får se om det ska bli polisen nästa oxå.Men vi får se.

nappe
0

En bild på Napoleon kallad nappe här är han ca 2½ år det är när vi nyss har tagit hand om honom. Han måste sitta i koppel för vägen går bara ca två meter ifrån.

magiccelia
0

Hej. Här är min underbara tik, Queedy´s Magic-Celia. Ni kan gå in på min hemsida och läsa om henne och våra planer. www.freewebs.com/magiccelia/  Hon älskar barn och är väldigt lydig också. Rasen är så lättlärd, för oss finns ingen annan ras i alla fall. Drömmen är också en tik som är mörk sobelfärgad. Vad tror ni om min hund som avelstik? hon är hela 42 cm hög, men jag ska ställa ut henne och MH-testa henne samt ögonlysa henne. Är det okey och hon blir minst 3:a på utställning tycker jag att man kan para. Vad tycker ni?

Jojsan
0

hon är ju ganska stor (shelties ska ju helst vara typ 37 om jag vet rätt) men det kan ju gå bra ändå på utställning.. :) lita inte på det jag skriver.. xD är en nybörjare med shelties… :)

Paulines
0

#62 ååhh.. Dedär är för jobbigt, jag har anmält ca 10 personer från dendär hemsidan! dom har tagit bilder på katter, hundar och kaniner från mig. Sjukt jobbigt.. Skicka gärna ett mail och säg vad stallägaren heter, så ska vi också polisanmäla dem. Jag har inte givit tillåtelse till någon att använda mina bilder. Tack för att du sa det!

Ciccii
0

#63 & 64 , jättefina hundar (:

Pehpsii
0

inte min iofs men min bästa väns tik Oreo som ligger och gosar i min fejkpälsmatta

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Pehpsii
0

Oreo och Pomernian-tiken Mia tigger gos (åter igen inte mina utan min bästa väns hundar som vi passar då och då)

Sussi
0

Är den en äkta svart-vit??

Har du någon annan bild så man ser hela dens täckning?

Pehpsii
0

denhär är nog den bästa jag har.

Jag har för mig att min kompis sa det, därför blev de jättelessna då hon aldrig fick valpar. Äkta svartvit är rätt ovanligt va?

Sussi
0

Ja äkta svartvita är ovanliga, finns nog inte så många sådana. Läste att de i Finland endast finns 6 st avelshundar i svartvit.

Tycker själv att svarvit är de finaste och är därför så glad över min som är lite fejk svartvit, vi reserverade en tricolour men inte vet jag om man kan kalla honom det :)

Pehpsii
0

Jag tror hon kommer från småland någonstans. Ägarna bodde iaf i Vittsjö när hon köptes så hon måste komma från Vittsjö/Markaryd med omnejd.

3color om man räknar gräsfläckar? (;

Jennifer89
0

Nu har min valp vuxit rejält :)

Ronja06
0

Oj! Hur har jag kunnat missa detta inlägget? Generad Jag skickar iallafall in en bild på Ronja. Som jag tog precis i rätt sekund. Hade jag tatt bilden en sekund senare skulle jag missat den.

Tycks om bilden? Oskyldig

Mvh Emelie Förlägen

Paulines
0

#74 Är de inte lilla söta Tiini?:D ooh vad söt hon är, går de bra med henne?

#75 O wow! du måste va fotograf! jag har aldrig lyckats få en såndär bild, har inte ens lyckats fånga en bild på när Roy jäspar! ^^

Ronja06
0

#76: Fotograf är jag inte. Om jag ändå var det. Tror att jag bara hade tur. Här kommer en bild som jag fotade idag på morgon promenaden! Tyvärr blev den lite suddig, men tycker iallafall att den är söt.

Mvh Emelie Förlägen

Paulines
0

77# dne var också jätte fin! snart ska jag köpa en ny kamera, då kommer jag att lägga in massa bilder :D

Jennifer89
0

#76 Joo, det är lilla Tiini. Det går nog bara bra med henne. Hon har lärt sig saker och ting otroligt snabbt och så gott som rumsren är hon redan. =)

Paulines
0

#79 Ooh gud, vad fin hon är! planeras nån utställning eller avel med henne senare?

Ronja06
0

79# Vilken sötnos. Nu längtar jag ännu mer till nästa år, då Ronja troligen får sina egna valpar. Flört Då ska vi behålla en av dom troligen.

Mvh Emelie Förlägen

MissQuinn
0

Hej! Här kommer mitt bidrag till sheltie bilderna Skrattande

Min lilla Ossi hälsas alltid av folk som-Vilken go liten tik du har!

Han är ca 39 cm hög.Hans personlighet är helt ljuvlig *L orädd,social,nyfiken,snäll och otroligt lydig utan att jag har behövt direkt uppfostra han.Han får alltid springa lös i skogen och kommer direkt när jag visslar.Till sommaren ska han bli pappa för första gångenSkrattande

Jennifer89
0

#80 har planerat att satsa på utställning och har nog också funderat på avel:) agility verkar också vara något hon skulle verkligen gilla=)

här är också en bild på Tiini och systers tax My =)

MissQuinn
0

Finns det någon mer här som klippt ner sin sheltie någon gång???

Undrar isof hur pälsen blev på eran hund när den växte ut igen.

Ossis päls blev sanneligen konstig Förvånad

Ronja06
0

Hittade just denna bilden på Ronja. Första gången hon är i våran trädgård så hon är endast 8 veckor på bilden. Och underbart söt! <3

Mvh Emelie Förlägen

Paulines
0

#84 vi har funderat på att klippa ner Roy, men "hundfrissören" sa att man inte skulle göra det på sheltie… Vi kanske kommer göra det till sommaren då vi inte fick en riktigt bra anledning till att inte göra det, han kommer att bli väldigt varm till sommaren annars.

#85 Gud så söt!

medde
0

hmmm blir så sjuk att sitta och titta på alla bilder.
säger bara  JISSES!! vilka fina hundar ni har

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

susannek
0

Ja, jag håller med: vilka otroligt fina och söta hundar ni har alla!! Man blir sååå avundssjuk på er! Jag måste fråga: känner någon till om man redan på valpstadiet kan avgöra/se om det kommer att bli en "stor" eller "liten" shetland sheepdog? För storleken verkar variera ganska mycket här!

jeennnny
0

wiiiiiiie :D

Fiddler
0

Här är min två godingar.

Fidde, 4 år (till vänster) och Ludde 1 år (höger)

De vill oftast leka med samma leksak.

Fistfullofsilver
0

Silver som gillar att segla!

Här på en egen klippa i naturhamn på västkusten.

Ronja06
0

#46: Är detta "Sobelkustens Love is all Around" på bilden?

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
0

#92 Nu svarar jag inte på din fråga, det får Emmelie göra själv. Jag vet inte ens svaret^^ Det jag ville säga är att denna vackra hunden nr 46 är halvbror till Frankie då dem har samma pappa:) Kul att se hans halvbror!

Fistfullofsilver
0

Ronja06 , menar du min bild så är detta

Skomakargårdens Fistfull of Silver, kallas för Silver , är en Blue Merle Hane på snart 9 år.

Prizma_o_Kristall
0

#94 Hon menar den som skrev inlägg 46. När man riktar ett inlägg till en speciell användare så skriver man tex #95, då den som skrev inlägg 95 är den som inlägget riktas emot:)

Jättevacker hund! Och vackert namn:)

Kramar//Carro

Jennifer89
0

#90 jätte fina hundar du har. så söta på bilden Glad

tiini är 4 månader nu!

Ronja06
0

#96: Ohh… Vilken sötnos! Funderat på att ställa ut henne? Hon är nu i rätt ålder för de inofficiella utställningarna Glad

Mvh Emelie Förlägen

Jojsan
0

#96 naawww jättesöt :D

Jennifer89
0

#97 joo har planerat att ställa ut henne bara hon inte blir för hög. har redan ställt ut henne på en match show där hon först fick rött band och sen grönt.Glad

Ronja06
0

#99: Okej! Vet du vad hennes mankhöjd ligger på nu? Hur gammal är hon idag föresten? :P

Mvh Emelie Förlägen

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.