Ler?
Vi har upptäckt att vår valp Jason gör grimarser rätt ofta, händer mest när vi ligger i sängen och gosar på kvällen eller när man kramar honom. Kan även hända att han gör det när han får "tokryck" och rusar runt runt.
Han liksom lyfter på läppen på överkäken och visar sina tänder, inte på ett hotfullt sätt utan han verkar väldigt glad!
Ska försöka fånga detta på bild så jag kan visa hur det ser ut.
Är detta vanligt hos shelties? Ser himla kul och gulligt ut.
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Min förra sheltie gjorde så ibland, det var som om överläppen fastnade lite grann så tänderna i överkäken syntes. Detta hände då hon var lugn och nöjd.
Jag hann aldrig fånga det på bild.
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Mina killar gör också så =) ser så roligt ut. Min förra sheltie, Pyret, lyfte alltid läppen precis som hon visade tänderna, såg så roligt ut. Jag vet däremot inte om hon gjorde det av glädje, hon var lite sur av sig den damen;)
HAHAHAH åååh herregud vilka söta bilder! 
Det med att han rusar runt och runt är de typiska sheltierycken! Helt normalt om man är en sheltie.
Det andra brukar jag kunna kalla snusläpp, eller "ler" så fick vår första sheltie efter att hon ätit och typ att läpparna "fastnar". 
Han vet att han är en sheltie iallafall.
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Hihihi, kul att ni lyckats fånga detta på bild!!!! Skulle också vilja fånga det på bild.
Min sheltie herre gör också så där! Oftast bara "ensidigt" så att han får en småbusigt leende 
Min valp gör det där med! Ligger han på rygg så öronen står upp och drar upp läppen sådär så ser han ju ut som en rabiessmittad gremling :P
Paulina
DET skulle man ju gärna vilja fånga på bild faktiskt
En monster sheltie! ^^
Min lilla Texas ler ganska ofta, men när han får sina tokryck ser han ut som en liten boll som far omkring. Svårt att se vad han gör för uttryck i farten.
Däremot kan han sitta och se ut att hånle mot mig när jag pratar med honom, nästan kusligt. =)
PS söta bilder
#9 Har inte lyckats än, trots försök. Tar man fram kamera eller mobil så blir han ju nyfiken och då försvinner minen :( Men skam den som ger sig, det är för kul för att inte ha på bild!
Paulina
Lyckades få en väldigt suddig bild på honom där han ler. Vi ligger i soffan och gosar då brukar han le som mest.
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Äntligen lyckats få en bild där man iaf ser att det är en hund med!
Paulina
Så gör våran Kiira också väldans ofta. Jag brukar säga att läpparna har blivit för korta då hon som valp alltid grina (log) då hon lekte =)