En fläkt av sommaren.

Härliga sommarbilder du hade på dina hundar Sussi!

#13 Tyvärr så gillar han inte alls att simma, vill verkligen att han ska göra det! förra året badade han en gång, det var för att han störde sig på några ankor som åkte fram och tillbaka nära berget vi var på. Då hoppade han i och jagade dem men simmade snabbt tillbaka. Jag tror det beror på hans tjocka päls, den är väldigt tung och jobbig att bära i vattnet. Ibland har vi lagt i honom i vattnet när vi själva badar, men då simmar han bara in till land så fort han kan. Nästa sommar så ska vi kanske klippa honom (Veterinären rekomenderade att rasen inte skulle klippas, men i Roys fall så gick det bra, då hans päls nästan är för stor och behövs inte om han inte ska ställas ut mer. Efterssom att hans öron och tänder inte är tillräckligt bra för utställningen så tyckte vi att hans utställningstid är över och att han får njuta av livet istället. Som sagt så ska vi då klippa av en del av hans päls i sommar, då hoppas vi på att han vågar hoppa i vattnet!

#14 Linus gillar inte heller att simma alls medan oliver (den stora) är en äkta vattenhund.
De har båda fått samma "vattnebehandling" sen små men ändå blev den ena rädd för vatten. Så olika från hund till hund om vatten går för sig eller ej.
Funderade på det du sade om pälsen som är så tjock att den blir tung i vatten. Har för mig att pälsen flyter i vatten och borde alltså inte kännas tung för hunden sålänge den simmar/befinner sig i vatten. Det är först när den ska upp ur vattnet som pälsen blir tung

Angående det där med tung päls så stämmer det. Vi har en tik som nästan drunknade pga sin stora päls som blev för tung och drog ner henne under vattenytan när hon trillade ner från en brygga en gång. Känner även till några sheltie som har drunknat när de smitit från sina ägare och gått igenom isen, de drogs ner av pälsen innan någon hann rädda dem. Mycket tragiskt!

#15 Härlig bild! skönt för Oliver, det borde vara skönt att skölja av sig en varm sommardag! Jag vet inte riktigt med detdär när pälsen flyter. Jag tror att pälsen flyter i vattnet men när hunden simmar så drar pälsen bak den.
#16 Ååhh :(. Vi är rätt försiktiga med dedär och har alltid flytväst på Roy då vi är ute i skärgården även på öarna med berg som kan vara hala. Vi har låtit honom prova att simma med flytväst, han ville fortfarande inte vara i vattnet men verkade ligga högre upp på vattenytan en vad han gör utan.
Härliga bilder på era shelties, man längtar ju riktigt till sommaren när man ser alla badhundar, och även dem som inte badar (; Hoppas ´värkligen att det blir en lika fin sommar som förra , så att alla djur och människor får njuta (:

#19 underbart vacker bild och underbart vacker brunspottedfärgad katt på bilden:) Älskar den färgen!
Kramar//Carro
#20: Tack så mycket. Ja, hon är vacker. Har förut tänkt ha med henne på utställning, men har aldrig tyvärr blivit av. Nu är hon 10år, och lite för gammal för utställning. Eller? 
Mvh Emelie 

#21 Jag vet inte hur gammal en katt får vara för att få vara med på utställning. Fråga inne på katter.ifokus vet jag? Vad är hon för ras, är hon en Ocicat??
Kramar//Carro
#22: Ja, renrasig ocicat. Med fin stamtavla 
Mvh Emelie 

#23 Dem är ju så söta! Jag tror nog säkert att hon går att ställa ut, kom att tänka på att det nog finns utställnings-grupp för lite äldre katter/hundar eller vilket djur man nu ska ställa ut. Om du är intresserad så borde du kanske ta kontakt med någon som håller i utställningar. Finns det ingen rasring för ocicat?? Det finns det iaf för många andra raser:)
Kramar//Carro
#21 Såg denna tråd nu ,ööö blind i bland
Visst kan du ställa henne, det finns inte åldergräns för henne
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#24: Vad bra, då kanske vi ska ställe henne. Bara för skoj skull. 
Mvh Emelie 

#27 ne men gu va söt :D valp? :)

#28 ooh vad härlig! älskar att se bilder där dom njuuter liksom :=)
#29 Nej det är gammla vanliga Roy på sina 7 år! men han ser väldigt liten ut på dendär bilden! det är taget med mobil så därför blev de lite suddigt.
#30: Tack så mycket!
Mvh Emelie 
#30 oj! han såg verkligen ut som en valp där :D jättesöt

#32 hehe aaa :D, han är som en valp i sinnet också:D, man kan inte tro att han är 7 år när man ser honom irl heller:p
#33 hehe valp i utseendet valp i sinnet ^^ roligt :P

På bilden är det min katt Celeste. Bilden fotades igår, och enligt mig ger den ett sommrigt utryck.