Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 925 ggr
Kitten86
2012-11-13 17:46
0

Mörka vintertid!

Burr, nu börjar vi allt mer närma oss den mörka vintertiden. Kallgraderna börjar infinna sig mer och mer och isen börjar visa sig på sina ställen.

De flesta av oss längtar nog redan till nästa vår/sommar med härlig sol.

Så hur gör ni denna tid på året, försöker ni att träna tillsammans med era hundar eller går ni in i någon slags dvala i väntan på bättre tider? Hur är det med era hundar, vilken är deras favorit årstid?

Jag kan säga att en morgon här för ett par dag sen fick jag och River uppleva årets första snö. Det var sannerligen inte mycket utan mer som ett lätt, tunnt, vitt pudertäcke…. Men maken till lyckligare hund har jag inte sett på länge Flört Som han sprang och slängde sig ner på marken och rullade runt och for. Att frusen nederbörd kan göra en hund så glad…!! Min hund älskar vintern, ju kallare desto bättre tror jag ibland han tycker. Bjuder man sen med honom på rolig vinterlek med pulka/ snowracer i en backe eller dylikt så blir hans dag bara bättre.

Jag gillar vintern också kan jag tillägga. Älskar att sitta och titta på när snön sakta faller ner, och mysig julbelysning. Eller sol en fin vinterdag, kanske på promenad med hunden. Men även jag kan mitt i vinterns mörka vrår sitta och längta till sommaren, med barfota fötter i gräset och grilldoften i luften….

Beckibus
2012-11-13 18:27
0

Jag ser mycket negativt med vintern, men massa skoj!

* bilen fastnar på morgonen, ev. att man kör fast någonstans.

*Det är extremt kallt ibland

* Det är mysigt att ha massa varma kläder!

*Det är skoj att leka i snön!! Skrattande

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/