Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettövrigt
Läst 4031 ggr
scillainmyheart
7

Den stora dagen

Känslan att få en hund, den glömmer man aldrig. Spänningen, Glädjen och fjärilarna som flyger runt i magen. Äntligen, nu händer det!

Jag hade velat det här länge. Hela livet. Helt plötsligt skulle det hända. Lördagen den 7 juli skulle vi hämta Scilla. Sheltien som jag hade drömt om så länge. Det som skulle bli livets ögonblick. Mitt livs största dag. En hund, kunde jag någonsin begära mer?

Jag kommer aldrig glömma den dagen, stora dage. När jag skulle få hem en vän, som jag skulle ha en lång tid frammåt. En att gosa med, ta hand om, träna med, spendera vardagen med.

Känslan när man hämtar en liten hundvalp, som man drömt om så länge slår allt. Eller hur?

Allt har gått så bra! Scilla stormtrivs, och hon är på god väg att bli rumsren. Hon är verkligen enormt duktig. Hon är 4 månader den 8 september, och håller på att få sin fina vuxenpäls.

Hon busar runt dagen lång. Biter i allt o alla. Otroligt lättlärd! Min söta lilla valp. Hon är så fin, underbart fin. Glad

Alla förtjänar den stora glädjen. Alla borde få följa sin dröm. Jag är så tacksam att jag har fått göra det!

Hundar är en vän för livet. En underbar vän för livet, som vi alla älskar.

-Be yourself, everyone else is already taken-

http://pytti.blogg.se/

Kjelle
0

Måste kännas häftigt att få hem henne och att hon verkar trivas så bra. Tack för att du låter oss delta i din glädje.

[Highonbluetomorrows]
0

Kul att läsa (har missat tråden tydligen). Blir så valpsjuk själv, men förhoppningsvis får jag också känna så till sommaren :)

blandiscasper
0

åhh va underbart och läsa! :) bara jag finner en kennel och hund som matchar oss så blir det en valp här med :)  härligt och få känna den kännslan igen! så fin hon är din hund!

Gittan
0

Mycket fint skrivet och vilken härlig känsla du får fram i artikeln.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

scillainmyheart
0

Tack allihop!!!

-Be yourself, everyone else is already taken-

http://pytti.blogg.se/

medde
0

Instämmer med alla oven. Superfint skrivet.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Kitten86
0

Blir så lycklig av denna text!

Och ljuva minnen väcks till liv, till den sommaren för snart 15 år sen när jag låg och väntade på att dagarna skulle flyga förbi tills jag fick hem min allra första EGNA valp Cool