Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettlek-och-rörelse
Läst 1830 ggr
klaris
2012-11-21 19:34
0

Trix-tips

Tjenna!

Jag behöver lite inspiration/tips på olika konster och trix till min lilla flicka! hon är 8 månader och älskar att lära sig nya saker och framför allt få godis för det ;)

Nu vill inte jag låta skrytig eller så men hon kan i stort sett allt jag kan tänka mig är kul att lära henne. sitt, ligg, stå upp, spela död, chilla (ligger på rygg), slalom mellan bena, dansa, vacker tass, give me five, sitt fint, slicka nosen, rulla runt, är du blyg?, snurra. har säkert glömt något nu men äsh!

Skulle vara jättetacksam för lite ideér :D

Glada hälsningar från Klara Cool

Hälsningar Klara :)

selmahopp.blogg.se

[Highonbluetomorrows]
2012-11-21 19:50
0

Hm… gå i cirklar runt ett föremål som du pekar ut - och sedan göra det baklänges ;)

Ett annat tips är att sätta ihop tricken till någon form av freestylepass, :) Hoppa upp i famn, hoppa över ben, slalom mellan ben som hon redan kunde etc. Bara fantasin sätter gränsen om du har en tricks-glad hund.

klaris
2012-11-21 20:40
0

#1 tack så mycket! låter jättebra ju! det ska jag prova Glad

selmahopp.blogg.se

Kitten86
2012-11-21 21:58
0

Diverse balansövningar, ställa si med framtassarna på en kub eller dylikgt och gå runt den med framtassarna på och baktassarna på golvet. Dansa på bakbenen. Kullerbytta.

Annars tycker jag att freestylepass - trix kombinationer, eller liknande, låter som ett bra tips. Är hon så snabblärd och att ni båda tycker att det är roligt så kan det ju bli en hobby att hålla på med freestyle och kanske tävla i framtiden.

klaris
2012-11-21 22:07
0

verkar vara roliga grejer! ska prova det också, hon kan att om man säger "dansa" så ställer hon sig på bakbenen med framtassarna takt upp i vädret och studsar, ser jättekul ut! Glad freestyle kanske är något förr oss!

tack så mycket Flört

selmahopp.blogg.se

Kitten86
2012-11-21 22:11
0

balansera på yogaboll är också ett alternativ. Att man självklart tar det lugnt i början och succesivt ökar svårigheten. Rulle den framför sig etc.

Eller kanske göra som mig. River är väldigt lik din hund, så jag lärde honom hämta saker åt mig, lyfta saker etc. Så han är min lilla servicehund. Passar jättebra då jag har ryggproblem samt att jag har en syster som sitter i rullstol. Så han finns alltid till hands att hjälpa till Cool

Gnugga geniknölarna. Finns en massa trixs man kan hitta på!

klaris
2012-11-22 16:49
0

#5 jättebra ideér! tack så mycket Glad

jättetack till er alla!

selmahopp.blogg.se

GuUuLd
2012-11-23 23:14
0

Har själv precis köpt den här nysläppta boken http://www.anitaaxelsson.se/?p=3568 för att få lite ny inspiration :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Kitten86
2012-11-24 17:14
0

Låter ju som en toppenbok!

Kanske man ska önska sig av jultomten Cool

klaris
2012-12-06 19:08
0

Ja jag har också hört om den boken! verkar jätte bra ju.

Jag har också önskat mig den i julklapp (av tomten såklart) Tungan uteFlört

selmahopp.blogg.se

Frida.S
2012-12-07 13:03
0

Jag har lärt min att "stampa takten" vilket ser rätt gulligt ut. D.v.s. du och hunden står mittemot varandra och när du sträcker fram höger fot lägger hunden sin vänstra tass på den, tvärtom o.s.v. Målet är at kunna byta fot ganska snabbt samtidigt som hunden byter tass.

http://www.youtube.com/watch?v=Gmn8slcEaMA

klaris
2012-12-07 19:51
0

Haha kul då blir det som en dans ju! :D

selmahopp.blogg.se