Fryser era hundar?
Kylan slog till riktigt fort över Sthlm, ena dagen regande det för att senare under kvällen bli snö. Sedan dess har det varit snö och kallt så det räcker till.
Hundarna här hemma harhemma är inte riktigt med på det hela. Dom fryser ute! Inte har jag märkt så markant att dom dom gjord det tidigare. visst har dom tyckt det varit kallt ute tidigare och självklart har dom fått täcken på sig. Men i år tycker jag det är så mycket mer markant visat att dom verkligen fryser.
Har ni märk på era fyrbenta vänner att dom fryser mer än vanligt? Vet inte varför det är, så jag är lite nyfiken om flera märk skilland. Om det kan ligga något i att kylan kom så fort, regn på morgonen iskallt och snö på kvällen.
När börjar ni om ni dvs änvänder täcke. När börjar ni att täcka hunden. Innför långa turer ute och träning eller är alltid vid vissa graderute. Om ni börjar täcka fortsätter ni med det till det är lite "svalare" igen ute..
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
River fryser inte alls. Det enda man kan märka av i kylan är frostbildning i skägget och i kragen. Men annars är han lika glatt ute oavsett om det bara är ett par minus elelr om det är -25 ute.
Min dv pudel däremot tycker att det är kallt ute. Går hellst inte ut alls, och går han ut så är det för att snabbt kissa och sen pila in igen. Även fast han har en dubbel overall från hurtta med fleece inneroverall. Funderar starkt på att köpa skor till han. Så fort temperaturen är mer än -10 så får han köldkramp i tassarna ganska fort, tyvärr.
Wilma fryser inte då det är kallt ute. Hon gillar snö och får väldigt mycket energi. Hon springer runt eller nosar i spår av olika slag.
Om det är kramsnö fastnar det snö under tassarna ibland. Då sätter hon sig ner och försöker få bort den.
Vi har inte använt täcke till henne.
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Min fryser inte så jag behöver täcke på honom, han har så tjock päls så den skulle kunna täcka två sheltisar 
Däremot har jag märkt att han börjat fryshalta…funderar på små tossor åt honom…ett par i fleece från björkis, men han har en tendens att sparka av sig allt sånt…
~mikkan