Stockholms hundmässa 2012
Det är ju ett bra tag kvar tills årets Stockholms hundmässa 2012 går av stapel, men jag undrar om det är någon här inne som ska dit?
Isåfall, har ni tänkt ställa ut eller "bara" åka för att titta på alla hundar, rasklubbstorget och tillbehörsmässan?
Själv brukar jag alltid försöka åka dit, som en tradition, varje år. Gillar att kolla på freestyle och agilityn som brukar vara, och tillehörsmässan vill man ju inte missa :) I år funderar jag på att ta med mig River dit också… Någon här som tagit med sig hund dit, som inte skulle ställas ut?
Jag och dotter ska dit. Alltid en massa kul att titta på. Tyvärr så blir plånboken ganska tom
Vi kanske skulle ses över en kopp kaffe där.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag ska nog också dit i år. Hade varit kul att ta med Frida, men det är så sjukt mycket folk!
Tror ni det är många som ställer ut sina shelties där?
Absolut, why not!? Jo, man hittar ju alltid en massa som man vill ta med sig hem där så gäller att lägga upp en budget och försöka hålla den 
Jo, mycket folk rent allmänt, därav att jag velat lite hur jag ska göra. Åker jag i sällskap med min kompis som ska ställa ut så kan jag ju ta med en bur att sätta honom i ifall han behöver en paus. Men nyttigt med den upplevelsen kan jag tycka. En hel del shelties som ställs ut skulle jag tro (som inom de flesta raser som ställs ut där!)
Som det ser ut nu ska jag och mamma + Kitten86s då, åka dit iår. Ska ställa våra 2-3 mopsar. :D Aldrig varit där så de ska bli sjukt roligt!! :D Sen hoppas jag att jag köpt min systemkamera då, för då ska de fotas!! :D
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Åker också dit med en kompis, men vi ska bara titta och shoppa en massa ;) Funderar på att ta med Enzo, just för träningens skull, men vi får se när det börjar närma sig :)
Vi funderar på att åka dit och om vi åker så blir det att ställa ut!
Men eftersom att vi får en ny familjemedlem (Bobby) den 3 oktober så måste jag kika lite med mina föräldrar om de kan tänka sig att vara hundvakt eftersom att han är för liten för att få följa med..
Jag ska dit tillsammans med min pojkvän. Vi går i sheltietankar så vi åker dit mestadels för just dem! Det ska bli så roligt att kolla på alla och få lite inspiration till kennlar!
Vad roligt att ni funderar på sheltie! Rastorget är ofta väldigt roligt att besöka :)
#3 Då spikar vi en kopp kaffe där.. Låter kul=)
#9 Jupp jupp! Låter skojj. Tar jag med mig Mr. Fluff så får du ju träffa mitt "lilla" monster också :)
#11 Är det mig du talar till, Hoppas så då jag verkligen vill träffa Mr Fluff. kan bli en hundnappning då
#12 Hihihi, japp det är dig jag talar med :) Mm, det är alltid en risk jag tar när jag har med mig honom någonstans. Finns många som velat hundnappa honom 
I dagsläget lutar det iaf åt att han ska få följa med…
#13 Det ser jag verkligen fram imot. Jo visst att få träffa dig över en kopp kaffe ska bli trevligt. Men träffa den herre Wow.. Blir att ladda kameran. Har alltid älskat svart/vit Så jag planerar nog en stor väska i alla fall,. om du skull etitta bort eller så under fikat.
#14 Hahaha, ja sv/v är fina (min favvofärg och sen kommer bi blue). Många som säger att han är maffig/ häftig/ majestätisk etc etc och visst är han fin. Jag fick ju mycket hund för pengarna (lågt kilopris, skämt åt sido) Hihi, packa ner en stor väska du men tror faktiskt att jag skulle sakna något när jag går därifrån :)
#15 Det misstänker jag du skulle göra, men i tankarna kan man leka lite. Hur som helst ser jag fram imot att få träffa er bägge live.
Tyvärr är min lilla 2 veckor för ung då - men vi gör debut officiellt på My dog! Men jag ska dit med skolan 
Medde, skulle också gärna vilja se dig! För att se vem som är "chefen" över sajten mm. :) Man får en helt annan blick i verkligheten! :D
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#18 Men självklart vill vi träffa dig också. Det vore superkul. Att jag skriver vi är för min dotter kommer att vara med och ni är i samma ålder. Så absolut självlart ska vi ses tycker jag=)
#18 + 19
Yey, a big party!!
Ska bli kul…
Verkligen!
jag med ska dit! men utan hund, ska kika in alla fina sheltisar som finns där:) ska bli otroligt roligt och åka dit!
Jag ska dit, som det ser ut båda dagarna. Jag vill gärna träffa både människor men också hundar :) Så om det är någon som har lust att heja lite och prata lite sheltie med en blivande shelteägare så skulle det vara jätteroligt!
Åker dit varje år , även i år
.
Hade gärna ställt ut min Lycka men kan bara gå på lördagen och inte söndagen när det är shelties
. Får titta in dalmatinerna på lördagen istället.
Hoppas alla ni som ska dit på söndagen får en jättekul dag med många fina sheltiesar och lycka till till er som ställer ut era hundar.
Absolut, det ska vi väl kunna ordna!! Prata sheltie är ju alltid kul vare sig personen är ägare eller tänker bli 
Vilken tid på söndag är sheltisarna?
Ska helt klart dit…tänkte ta med vovven, alltid bra träning men det var rätt dyrt 
Första gången jag ska dit så det kommer bli kul=)
~mikkan
Har dålig koll på det där med tider och så. Har du kollat på skk's hemsida?
Sen när finns det agility? :)
Jag ska dit! Hoppas få se många fina shelties och kanske träffa någon uppfödare som jag fastnar för
Har inte det funnits några år? :) Ingen aning men har läst på flera sidor att de ska vara agility där iår.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Vart fick du den kommentaren ifrån? Är väl ingen som skrivit om agility?
Jodå, det var för ganska många år sen som de alltid hade agilitytävlingar på stora stocklholm likväl som final i freestyle, utöver hundutställning då…
#29 samt 32 Är inte riktigt med på den vad som menades..
Cassii skrev "sen när finns det agility?" i #29
I övrigt vet jag att jag var där för en del år sen med min kompis som då hade en kompis som tävlade med sin hund i agility under stora stockholm. Vet att det hade varit även året innan, eller om det var efter…
Aha, men det är många år det funnits.. Kollade under SKK sida men kunde inte hitta vilket år det var. Men det är allt säkert många år bak..
Det kanske inte är tävling, utan bara uppvisning för att "skryta" om sporten.?
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#36 Visst men är frågan. "sen när finns det agility?" Är det då tävling eller uppvisning av sporten? Hur ska vi tolka frågan
Jag tolkar det som att #29 frågar vilken tid och dag det är agilityuppvisning.
Får helt enkelt vänta till Cassii svarar! 
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Ja, så vitt jag kan knugga mina geniknölar så var det nog iaf 05-06 som jag var med min kompis dit och tittade på agilitytävling (bland annat) men vet att det fanns även innan det. Så vitt jag kan minnas har det väl egentligen inte varit någon agility med efter det, vilket är synd.
Tyckte att det är kul att det blev en "samling" och en enda stor hundfest med agility, freestyle och utställning under ett och samma tak under en helg. Det är fortfarande roligt, åker mest dit för freestylen och tillbehörsmässan dock då jag inte är något utställningsfan 
Jag funderar på att åka, och eventuellt ta med lillfisen för miljöträningens skull.
Paulina
Kul!!
Vilken dag, eller kanske båda?
#42 Riktigt sååå långt har jag inte kommit i planeringen :P Men antagligen lördagen, har ju 50 mil att resa enkel väg och för körigt på jobbet för att ta ledigt så.. Sen så måste jag ju bara förankra boendet, dvs få min vän att tycka att det är en lika bra idé som jag tycker att det är ;)
Paulina
#43 Ropa om du behöver ett boende annars.. Går att fixa bor mindre än 10min från mässan
Bor du 10 min från mässan? Vilken lyx!
Mamma har redan planerat att vi ska bo på hotell på lördágen, om man vinner på lördagen är man med i finalen på söndagen och boendet ingår. Hon tänker stort!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
10 Min om jag kör i lagom takt. Men det är klart ska man parkera osv..
Som jag brukar säga "go big or go home!"
Men hur blir det med mig då? Vi pratade ju om att samåka 
Får åka tåg annars för bil kär jag inte till stockholm!
#47 Behövs det någon hjälp av något så ropa tiil. Vad den än månne vara..
Yes, will do 
Kom föresten att tänka på, kommer du att åka till mässan båda dagarna eller bara ena?
#44 Boende har jag nog, har två vänner som bor i stan, men tack för erbjudandet! 
Paulina
#49 Misstänker det kan bli bägge dagarna. Beror på
Okej…. Beror på vad? 
Hundvakt, dotter. Samt om man har någon kul person att ta en fika med
Kan ju skvallra. Om det blir som planerat så åker vi på söndagen. :)
Kitten86's antar att du får bo med oss då! ;) Men tror inte att det går så bra, sen ställer vi ju på SÖNDAG så det är ju final samma dag. :)
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Vad menar du med att "tror inte att det går så bra"?
För er andra där ute som kanske funderar på att ta med en icke uställande hund kan jag informera om att det kostar 300 kr för hund inkl 1 förare. Något som chockade mig lite. Trodde jag missuppfattat texten på skk så ringe och extrafrågade, men så vart det!
Själv ska vi bo på hotell amaranten och gå bägge dagarna:) måste ju se sheltisarna som ställs på söndagen:) Hoppas hitta en neon grön bia bädd där, hade tänkt att min valp ska få ha det neon grönt omkring sig!:) kanske en fäll åxå. Som han kan få ha i valpsängen, hittade kanonfina matkoppar i samma färg, gubben tycker jag är tokig, men jag tycker det är kul!
Jadu, vet faktiskt inte. Men vi behöver inte fundera på de pga vi ställer på söndagen! :)
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
nån som vet vilken tid sheltisarna ställer på söndagen?
Det är nog ingen som säkert kan tala om det men själva utställningen, delvis vad dom hoppas kunna börja att döma olika raser är halv 9 typ. Jag minns inte. Jag skulle rekomendera att vara där vid 9-10 om sheltien inte börjat än kan man ju shoppa lite, kolla runt, göra sig lite hemmastadd, och kolla rastorget. 
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Funderar på att åka dit och då kan jag ju ta med lilla Ziggy som nu blir 9 månader skall isåfall betala in innan den 26:e. Funderar lite på det
tack för svar :) tåget hem åker vid 17 så jag borde se lite både på lörd och sön :)
klart du ska ta med Ziggy! kanonbra träning :)
Jag ska dit på lördagen och bara titta. Ska troligen ställa min tax i sollentuna i januari. Kände att det blir lite väl att sätta igång med stor utställning på en gång.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
River är anmäld och klar för att få följa med till mässan
Ser det som ett bra tillfälle att se andra miljöer och människor. Samt känns bra att ha hunden med sig om man hittar något roligt på tillbehörsmässan.
Sen älskar att han vara med och titta på allt och alla jämt!! Så det kommer att passa honom jättebra…
kul att ta med hunden dit!
måste ju vara helt slut efteråt.
pratade med en som skulle dit och har varit där mycket , hon säger att allt är svindyrt där? tänkte på tillbehörsmässan, har hört att det ska vara humana priser, ni som vart där , var det så dyrt?
Skulle vilja ha med mig vovven jag med men han har blivit så…skällig på senaste så jag hade nog skämts ihjäl mig haha =)
Hade varit bra att ha honom med om man vill prova något på tillbehörsmässan som kitten86 säger…..funderar fortfarande på det..
~mikkan
Hm Nu var det någon som sa till mig att vara försiktig att ta med sig hunden dit eftersom det är så mycket hundar och det lätt sprids sjukdomar, kennelhosta m.m. Det blir nog att gå utan Ziggy…
Men kul skall det bli
Anne
Alla hundar ska vara vacc. Om dom inte är de kommer dom inte in.. Så ta de med en nypa salt.. ;) Ta med honom!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Rätt på ett sätt, men det förekommer spridning av sjukdomar. Men jag tycker att det är väldigt jobbigt för vissa hundar att vara där,. trång osv..
Oss hittar ni i montern :)
Får försöka hitta er och komma förbi och säga hej då!
Ska du ha med dig båda hundarna i montern också?
Kan ju göra tråden lite bättre, vad ska ni köpa? Har ni något specifik eller bara tar de ni hittar?
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#71 Endast Lexie, Twix är som sagt två veckor för ung för att komma in :) så kom gärna förbi o säg hej! :)
Absolut, det ska vi göra! Tråkigt att inte Twix är tillräckligt gammal för att följa med, men det kommer ju fler gånger! Är det första gången för dig i rasmontern?
Det enda jag "tänkt" är att försöka hitta ett bra BoT täcke till bra pris. Men sen känner man ju sig själv, så det kommer nog hitta ner en och en annan (massa andra) saker i fickor och påsar innan hemfärden 
#74 Första gången för mig i rasmontern! Twix kommer att få sitta i rasmontern under Mydog, så blir kul för både mig och hundarna. Hoppas fler av er kikar förbi och säger hej! :)
Vet ni vad det kostar i inträde dit? har sökt men finner inget..
Åh tack 😃 man är ju blind :)
Nej, då. Men det är sannerligen inte lätt alla gånger att hitta rätt…. Speciellt inte just när man behöver det… Vet att det var lite krångligt att hitta info, när jag själv skulle kolla tider och priser 
Fick hem papper i brevlådan från SKK med min biljett, och Rivers inpasseringsintyg, till Stora Stockholm. Ska bli kul!
Snart smäller det…. 
#80 Härligt! Ja nu är det inte länge kvar tills det är äntligen dags.
Nej inte alls långt kvar, snart får du träffa mr fluff i verkligheten 
#82 om du visste vad jag längtar till det
På lördagen sitter jag 14.30 - 18.00 och söndagen 8.30-11.30! Kom gärna förbi o säg hej :)

Ska absolut försöka hitta dit och säga hej!
#85 Ska vi försöka höras av på något sätt /pm/, så vi kan betämma lite närmare hur vi ska hitta varandra.. Eller ska du leta efter mig, så är det lätt jag är den blonda med stora väskan som tänker hundnappa en hund
#86 Har bestämt efter att River skulle väcka mig, Genom att hoppa på mig och bita mig. Jag hjälper dig, okej? Jag uppehåller Kathe medan du stoppar ner han i väskan, bra plan ? ;)
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#87 Härligt en medbrottsling det gillar jag, Saken är biff
Jag kommer att vara på plats klockan 9 för att kika på resbedömningen för Sheltie. Så om någon av er ser mig där så kom gärna fram och prata och hälsa! Jag har knallrött hår, är ganska kort och och kommer att vara i sällskap av en tjej som ser ut som mig fast blond. Jag ser ut som min bild på profilen helt enkelt. Det skulle som sagt vara jätteroligt att träffa så många sheltieägare som möjligt :)
Pm:ar dig så kan vi byta nummer och höras helt enkelt!
Riktigt oschysst tycker jag, två mot en!! Men skönt att veta vart jag kan vända mig om jag vill bli av med honom 
Klart vi kan träffas och säga hej. Ser du en blondin med en stor sv/v sheltie som du kanske tror skulle kunna vara en sheltie, så är det jag och min fluff. Ska som sagt hejja på beckibus när hon ställer ut sin mops (i A hallen) men hade tänkt svänga förbi sheltie ringen och kika också självklart!!
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH nu börjar nervositeten komma med stormsteg! På söndag gäller det, allt elelr inget!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Nej då inte nervis. Men framför allt aldrig allt eller inget,..
Haha!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Hoppas att det blir en bra dag för er som åker dit idag!!
Själv åker jag dit imorgon! Ska bli riktigt kul 
Hemma nu efter en lång dag på mässan. och imorgon blir det dit igen. Vädret att en katastrof för stunden, och det är knepigt om parkeringsplaser, Garaget var full t ganska tidigt, En timme efter öppnings tid. Så ta god tid på er som ska dit i morgon.'
Kitten86! Messar dig i morgon, då dotter och jag kommit fram,
Nu ber jag alla på iFokus att hålla tummarna stenhårt för att vädret är okej att åka i!!
Håll gärna en tumme att det går bra för mig och hunden!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#97 Just nu över mässan är det lite snöblandat (mest snö) som faller, och blåst som attan, men det skulle stanna av till i morg fm, Om ni int åker ropa till i tråden, så jag vet om ni stannar hemma
Var åxå där i går lördag, var det nån här som hade den underbara lilla mini sheltiesen i rasmonten ?
Så är man på väg dit. Är iaf inte snöstorm, men väglaget är inte optimalt! Men var sak har sin tid :-)
Okej! Hur många år får man för hundnappning? Om jag var förtjust i sheltie förut, så är jag KÄR nu! Har hälsat på helt underbara hundar!
Hemkommen från en dag på mässan. Mycket folk och mycket hundar men en riktigt trevlig dag!
Kollade på intressanta rasmontrar, hejade på en kompis som ställde ut sin hund, kollade vid några andra ringar på utställningshundar och så självklart kolla igenom "marknaden" av hundsaker.
Hade ingen stor lista med mig, även om man skulle kunna shoppa massor om bara plånboken tillät
Blev "bara" ett BoT och ett snyggt läderkoppel med färgad tråd insydd i kanterna.
Min sheltie har varit med hela dagen, och gud vad roligt han har tyckt att det varit. Gått runt och försökt säga "hej" till de flesta hundarna han kom åt för att inte nämna alla människor som man kan försöka pussa och ställa in sig hos
Nu sover fluffen tryggt vid mina fötter och smälter alla intryck!
Kul att det blev en bra dag för dig!
Kul att träffas "in real life" 
Kom du och din dotter hem med något skojj efter dagen på mässan? Blev ju ingen hundnappning
Även om din dotter gjorde tappra försök!
Dagen har varit underbar! Fick massor med mig hem, dock är det mesta gratisspåsar men aja. 
Utställningen gick inte så bra, men gud vad stolt jag är över henne! Hon har varit lugn pch sansad hela dagen och verkligen skött sig exemplariskt. Sen att domaren inte tycker om henne skiter jag i.
Kort sagt kunde dagen inte blivit bättre, eller jo.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Tyckte sheltie dommaren var väldig hård , var inte många som fick rött kort, mest gula good. Men helt underbart och se alla vackra shelties❤❤är så nöjd med helgen! Blev bara 200 procent säker att det blir en shelties nu❤❤
Någon som har några fina kort från sheltieringen? :)
Åh det bara måste vart hon! Hemmafödd hm 2 år? Så underbar så man dog!:))
#109 Yes, från en privatuppfödare två år gammal :) Haha tack så mycket!! :)
hmm verkar inte som det går och ladda upp…
#107 Såg nog Lexie då. Var så förvånad över hur små dem i montern var. Sheltien som mina sysslingar har är mycket större. Typ dubblelt. Men så otroligt söta hur små dem än är.
#113 Hon är liten, men inte för liten iaf. Hon är 33,5-34 vilket de får vara om de är tikar :)
#114 Ludde är mycket större och har mycket mer päls.