Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettmat-och-godis
Läst 1145 ggr
Kitten86
2012-12-23 17:48
0

Julmat?

Som alla VET så är det julafton imorgon!!

Så jag tänkte passa på att fråga hur ni andra hundägare gör vad gäller maten? Ger ni er hund/ar ngt extra gott i skålen eller är det samma foder som vanligt som serveras?

Varför/ varför inte, ger ni hunden ngt extra gott?

Mina hundar brukar få något extra gott som typ bit av köttbulle, prinskorv och kalvsylta i maten. Vilket uppskattas stort! Varför ska bara jag få äta gott, något utöver det vanliga, om inte de ska få vara med på ett hörn också? Sen måste man ju självklart tänka sig för vad som dyker ner i skålen beroende på innehåll, ev krydder etc….

Frosstis
2012-12-23 17:50
0

En korv/köttbulle eller sådan som slås in med extra mycket papper och kartong ;) Han älskar det! :P

Beckibus
2012-12-23 18:11
0

Mina får bara rester, om det blir några. Julmat innehåller en massa salt som inte är bra för hundar så de blir bara köttbullar och prinskorv till dom iprincip.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

mikkan01
2012-12-23 18:52
0

Haha, ger inget extra i skålen men det slinker nog ner en del från alla gäster…..enda gången han faktiskt står och "tigger"…han vet ju att han får Flört

~mikkan

[Murvel]
2012-12-23 20:18
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har inte hund, men jag brukar duka upp ett litet "julbord" till mina katter. :) Dock aldrig med människomat.

Beckibus
2012-12-23 21:36
0

Nej va gulligt! Är du hemma med dom och firar eller har dom egen julafton och du hemma hos andra? Lite roligt att veta. :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Murvel]
2012-12-23 21:52
0

#5. Vi firar inte hemma hos oss, så de får fira sin egen julafton de timmarna vi är borta. Antingen sover de sig igenom den - eller leker sönder granen. :P

Som tur är hetsäter inte mina katter så det är ok att ställa fram "för mycket" mat. En del katter/hundar klarar ju inte av frestelsen utan käkar allt på en gång.

#. GOD JUL allihop!

Kitten86
2012-12-26 12:38
0

Hundarna vet ju precis när man "får" tigga. Och är det främmande så brukar ju alltid någon sticka åt hundarna ngt gott!! Flört

Det julbordet skulle nog min katt uppskatta!! Tungan ute