Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 412 ggr
Prizma_o_Kristall
0

God morgon 4 Juli

Hej! Skrattande

Idag är det stråland sol, så idag blir det många härliga stunder ute med vovvarna:) Ja, det är väl det jag ska göra idag, och ta hand om dem andra djuren så klart:P

Igår dog min älskade lilla Dee-Jay, min gula undulat…Gråter Så jag hade begravning för henne en stund.

Hoppas ni har det bra!

Kramar//Carro

medde
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det regn och rusk
Samt att min tös är sjuk änn!!
Med en feber runt 40, blir bollad hit å dit.
Men ska till läkarn igen. hoppas det blir bättre nu!
Stor sorg i går, hennes älskade kanin dog i går!!
Många tårar föll.
Kan inte se henne så sorgsen,  åkte ner till djuraffären och köpte en ny kanin
oK! Ersätter inte den gamla, ,en lite gladare blev hon, att inte se den tomma buren.
Men hoppas ni har en bra dag
Det ska vi försöka ha
Mvh
 Sätter in en liten bild på den nya sambon

Sänder dig primz_o_kristall en tanke

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

God Morgon! Här är det soligt och härligt sommarväder! Ronja är lite krasslig, och har spytt 2 ggr. Men förhoppningsvis blir det inget mer nu. Annars får vi nog åka upp till veterinären med henne. Skulle inte vara så roligt om hon blir sjuk nu mitt i sommaren.

Medde: Hoppas din tös snart blir bättre!

Prizma_o_kristall: Skickar massa tröstkramar till dig.

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
0

#1 Tråkigt att höra att din tös är sjuk ännu.. Hoppas verkligen hon blir bra snart! Tråkigt att höra att kaninen dog igår… Gråter Tack för din omtanke, jag sänder en omtanke tillbaka till dig och din dotter, dels för kaninen och dels att dottern är sjuk.

#2 Tack, dem värmer :) Dee-Jay hade haft lite problem med en av sina fötter, klorna hade trasslat ihop sig så hon kunde inte stödja på den. Jag tog fågeln i en handduk och klippte klorna på henne. Men hon var väldigt svag i sin fot men pigg i övrigt. Detta var för ett par veckor sedan nu. I förrgår var hon helt bra i foten och kvittrade och var hur frisk som helst. Jag var så glad att hon mådde bra igen, men så igår när jag skulle ge fåglarna sallad så levde hon inte… Det KAN ha varit så att hon först fick en stroke då för ett par veckor sdan som gjorde att hon blev dålig i sin fot. Det kanske inte var klornas fel… Och så att hon fick en ny stroke igår eller på natten. som gjorde att hon inte överlevde.

Hur som helst så var det tråkigt, men jag tröstar mig med att i regnbågens land där har hon en massa fågelvänner att leka med, och att sjunga med när hon vill. Och det är samma sak med din kanin, Medde, hon/han lever i regnbågens land och mår hur bra som helst:)

2 av mina andra undulater, Pontus och Delhia, det verkar som att dem vill häcka nu (få ungar):) Jag har längtat länge och önskat att dem ska göra det, men det har aldrig hänt något. Men nu har iaf någon varit inne i holken och bajsat lite, så det är ju någon som är intresserad av den iaf:) Plus att dem är extra keliga mot varandra.

Egon, min 3:e undulat, bor i samma bur. Han saknar inte flickvän, då han i hans förra hem inte hade någon kompis. Bara en spegel och den är hans bästa vän:) Nu om Pontus och Delhia kommer häcka så ska han få flytta in i en annan bur och bo där:)

Hoppas Ronja blir bra då, jag har hört att det går kräksjukan hos hundar nu, min kompis golden hade det för några dagar sedan. En av mina hundar spydde en gång idag, vet inte vilken. Så jag hoppas inte att dem har fått det, inte heller att Ronja har det.

Kramar//Carro

medde
0

Hoppas nu alla att får en bra dag i morg
Detta var en dag verkligen i sorgens tecken!
 Vad tyckte ni om den nya krabaten jag köpte till tösen
Ingen??? den finns ju på bild  åven i mitt inägg
 säger snart natti natti till er
 men vi hörs i morg
Mvh

Ronja06
0

#4: Såg inte att du lagt ut bild. Generad Men den var iallafall otroligt söt! Förstår att din dotter blev glad över en sådan sötnos. Glad

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
0

#4 Oj, såg nu att du hade en bild på den… Förlåt… Men den är jättesöt! Vad heter den??

Kramar//Carro

Jojsan
0

#0 jättetråkigt att den dog :( *tröstkram*

#1 fortfarande sjuk? tråkigt, och att kaninen dog synd *tröstkramar till er med* hur gammal han kaninn bli? Jättesöt är den nya :)

#2 oj inte kul med en spyande hund :( (inte en människa heller) hoppas hon blir bättre snart.

Här är det iallafall stålande sol och det har det varit hela dagen. inget moln på himlen på hela dagen, härligt! :) har varit ute mycket :P som tur är har inget tråkigt hänt mig idag. :)

medde
0

den lilla söta kaninen som dog med stor sorg för oss vart ca 4 vet inte riktigt

Jojsan
0

#8 ok, hemskt tråkigt :(

Inlägget är låst för nya kommentarer