Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettmat-och-godis
Läst 1734 ggr
Kitten86
0

Lick Treat

Snart är vi inne på ett nytt år, snart vänder det och blir ljusare för varje dag och DÅ kommer tränings suget tillbaka…!!

Läste i Hundsport om den nya belöningsgodiset Lick Treat och tyckte att det var en smart idé (och lite på tiden). Så jag undrar om någon där ute testat? Och vad tyckte ni och er hund isåfall?

Själv beställde jag idag en av varje smak för att iaf prova! Tror att min hund kommer tycka om dem, och det låter som att det är lätt att jobba med. Har ju tidigare jobbat med tuber med div gott i vilket fungerar dock med risk för att hunden "hugger" med framtänderna i tuben….

medde
0

Jag har dom hemma. fick en för någon måand sedan och har nu även dom andra. Helt perfekt godis. Hunden måste även "tagga" ned lite innan den kan börja slicka på "deon" Annras blir det inget i munnen, Helt super tycker jag.

Min gillade biffen bäst.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

medde
0

Tänk på att då du öppnat dom så har dom en förbrukningsdag på 4 veck. Men det du skrev om att hugga, är just det som är så bra, hugger dom så blir det inget, Vovven måste coola ned och slicka för att få i sig.

Beckibus
0

Jag ska beställa hem en, kyckling tror jag det blir. Slickande är ju lugnande för hunden så den stressar nog int upp sig på samma sätt, förhoppningsvis.

Läste dock detta läskiga!! http://salukitrix.wordpress.com/2012/12/28/farlig-hundbeloning/

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

medde
0

NJa man ser vill till att vovven inte biter i den.

mikkan01
0

Min första tanke var att det verkade äckligt haha. Gillar fasta godisar…men det hade hjälpt mycket vid träning då min hund gärna stannar upp och tuggar smågodisar länge. Ett slick sen fortsätt hade nog gått snabbare.
Tror jag ska testa en i alla fall! =)

~mikkan

medde
0

Jag är som sagt helnöjd, och visst håller man koll på den. Så jag ser ingen fara att använda den.

Beckibus
0

Jag hoppas hundarna vågar sig på att slicka på dom. ;)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

medde
0

Mina greppade direkt och älskar dom-

Kitten86
0

River behöver ju ibland lugnas ner i träningen, därav att jag haft tuber med olika gott, men även om de slickar så kan de ju liksom slå i småtänderna i tubens kant….

Det där med att den kan vara skadlig: Ska man se saker krasst kan även "vanliga" godisar vara farliga ifall hunden har för bråttom. De kan få ner den i fel strupa eller helt sonika inte tugga den ordentligt så atyt den fastnar eller skrapar sin väg ner. Därav att man oftast får tipset/rådet att använda mjuka godisar i sin träning.

Man får kanske, om man har en hetsig hund, se till att lugna ner den eller inte erbjuda lick treat:en förens hunden lugnat ner sig helt enkelt. Annars hålla handen lite längre fram så att hunden inte får möjlighet att hugga i kulan.

Jag tror iaf att River kommer gilla den. Jag gillar tanken på att den är lätt att ha med i fickan etc vid träning och kanske tom på promenaderna.

Jo, det stod det även där jag beställde dem. Att öppnad ska helst förvaras svalt och förbrukas inom 4 veckor! Men tack för infon ändå Tungan ute

Ja, så tänkte jag med. Man kan iaf testa innan man avfärdar det som en bra belöning!

mikkan01
0

Vet ni om det finns att köpa någonstans? Har ingen större lust att beställa hem en liten grej haha =(
Kollade med arken zoo men dom verkar inte ha fått in det….

~mikkan

Kitten86
0

Jag känner bara till, än så länge, att den finns att beställa på diverse hemsidor. Men kolla annars med din lokala djuraffär om det är något som de kan ta hem till dig, även om de inte redan säljer den?!

Jag brukar kolla sånna saker med min djuraffär och så länge produkten finns hos någon av deras leverantörer så har det aldrig varit ngt problem! Värt att fråga iaf, kan ju inte bli mer än ett "nej" Skrattande

medde
0

Jag har sett att de flesta välsorterade butikerna här den inne, Bor i sthlm.

Sofiatinnert
0

Mina tycker tyvärr inte om den :( annars toppen ide!

http://beautywithsofia.wordpress.com/

Kitten86
0

Kanske inte hunnit ut i butikerna i resten av landet ordentligt Tungan ute Förhoppningsvis börjar fler butiker sälja den…

Vad tråkigt, men inte mycket att göra åt. Vilken/a smaker testade du?

Sofiatinnert
0

#bacon testa jag å mamma hade kyckling ingen av dem funka tyvärr men men ;)

Tjalleman
0

Jag har varit på My Dog mässan i Göteborg och köpte alla 3 smakerna,har öppnat den med bacon,min ena hund Peppsi älskade den,men Levis tyckte sådär.Köpte 3 för 100kr annars så tar dem 39kr st.

Det var hos fd Häromi som nu heter eurogroom.tyvärr har dem ingen postorder längre,men dem åker på många utställningar,kolla deras hemsida så finns det info där.

medde
0

#19 .. 39 Kr är ett bra pris här ligger dem på cirka 55 till 69.

Sofiatinnert
0

Zoonet.se har dem i butiken i alla fall. Tror de tar 39 kr för dem

Kitten86
0

Har nu fått hem betsällningen med Lick Treat, slängde ut de på golvet så fick River välja (lyfta och ge mig) den han ville testa Flört

Bacon smak blev först ut, River tyckte att den var lite konstig. Men ett par slick blev det. Gjorde några tricks och så fick han slicka lite om belöningen.

Näst på tur blev kyckling, vilket fungerade ungefär lika bra (lika motiverande). Bad om några tricks och sen fick han slicka som belöning.

Sist på tur blev då biff smaken. Den verkade fungera bäst. Han försökte tom greppa själva roll on:en och ta med den!

Men blir att ge sig ut och träna lite agility eller nått och testa på detta som belöning i en "riktig" situation.

#16 & 18
39 kr/st var ju billigt! Förvånad
Alla jag sett hittils har kostat runt 60 kr/st!