Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: utställning
Läst 930 ggr
TeamRajtantajtan
0

Vill testa på att ställa ut :)

Hej! Jag skulle vilja testa att ställa ut mina 2 sheltietjejer, men har aldrig ställt ut tidigare och skulle vilja ha lite tips på vad man ska tänka på och träna på. Så det jag undrar är alltså, hur tränar man inför utställning? Tacksam för svar!

Kitten86
0

Ett tips från mig är att gå på utställningsträning/ringträning. Brukar annordnas av de flesta hundklubbar.

Annars så är det ju själva handlingen man tränar, att hunden ska kunna gå fint i ringen och inte vara störd av de andra hundarna och ställa sig på kommando. Även hantering av främmand epersoner måste tränas då domaren kommer klämma/känna på din hund. Även att stå på bord, ngt som kan vara läskigt för vissa hundar.

Lycka till!

_Wilma
0

Bra tips från #1.

Testa att ställa ut inofficiellt först. (Bruks)hundklubbarna brukar ordna utställningar där vana och ovana handlers och hundar kan testa på utställning. Man får ofta tillfälle att ställa frågor man undrar över och även tips om vad man ska tänka på till nästa gång…

Lycka till!

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Beckibus
0

Du kan annars kolla in på hundutställning.ifokus, där är de ju bara om utställning! Sen ger #1 bra tips! :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

medde
0

Tycker låter superbra att du vill prova ställe ut. Det är verkligen kul och en erfarenhet som är kul att få med sig i livet som hundägare. Tipsen ovan att börja med ringträning och börja med en inofficiellt först är bra tips.

Under sommaren och våren finns det en hel del inoff utställningar, så du kommer säkert att finna en som passar dig. Glöm aldrig att du har lika fin hund med dig hem som du kom dit med,

All lycka till=)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥