Tik eller en hane?
Vad är bäst en tik eller en hane vad är bäst
Till en amilje hund?
라키
Jag menade
Vad är bäst en tik eller en hane? Vilken är bäst till familje hund och till agility?
라키
Könet spelar ingen roll, man får kolla p individen
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej…
라키
Det är en smak sak.men om man vill tävla/träna mycket tex agility,så kan vissa tikar vara lite låga vid löp och en del har jobbiga skendräktigheter,men å andra sidan kan vissa hanar vara väldigt luktiga/jobbiga när det är löptikar i närheten,för nu är det tillåtet att tävla med löptik.
Jag har alltid haft hanar,då dem passar mig bäst.Mina har inga problem att träna/tävla om det finns löptik med.tycker inte att det är så stor skillnad mellan könen på shelties.
Lycka till med ditt val!
Men vill inte ha några valpar.
Men okej.
라키
Och vi ska ju inte köra svåra tävlingar om man menar med agility
라키
Man behöver inte ta valpar bara för att man skaffar tik. Vill man vara på den säkra sidan att det inte blir ngr valpar och om man vill slippa löpen så kan man alltid sterilisera/kastrera sin tik.
Det där med kön är en smaksak. Inget kön som är bättre än det andra som vare sig familjehund eller tävlingshund. Så man får helt enkelt känna efter med sig själv. Och sen se till individen också självklart.
Eftersom det inte verkar spela någon roll för er ta den som verkar piggast, gladast, tuffast och den som är på er! Så skulle jag gå Tillväga!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Tror jag med också.
Men tack för alla svar!