Härlig helg 5-6/1
Ja, så var det äntligen helg igen. Huu, vad tiden går fort. Vad ska ni alla glada människor där ute göra i helgen? Har ni, precis som jag, isgata utanför dörren? Själv tänkte jag försöka röja lite inomhus, men visst ska jag även ta vara på tiden och få lite frisk luft även om det till viss del är med livet som insats…
Japp, har varit halkbana här i någon vecka nu, lite osmidigt att gå med 2 hundar…
Blir tyvärr inga långa promenader pga det så jag önskar nästan att minusgraderna blir färre så snö och is kanske smälter…….känns inte kul att plumsa runt i den höga snön heller.
Blir lite aktiveringslekar inomhus istället, öppnade en julklapp jag fått till hunden precis…och som jag misstänkte så ligger allt vadd från den utspritt på mattan så lite städa blir det också…yippie..
~mikkan
Okej, ja halkan är ju mindre kul.
Annars så trivs både jag och River som fisken i vattnet när det är vinter. Men visst är snö och kyla roligast i "lagom" mängd. Halka är inge kul speciellt inte när den är överallt!!
Det där med vadd över golvet känns igen
En bild på River med en försenad födelsedags present som gick ett tragiskt öde till mötes… Fast han hade jättekul, tydligen!
Haha, han såg inte det minsta oskyldig ut ;)
Vi trivs också i snön, hade varit kul med lite mer…men inte när den är smält+frusen så den blir sådär…hård? haha, man fastnar med fötterna ju
Nu ska jag försöka bli kompis med halkan och ta ut hundarna på en sväng =D
~mikkan
Neej, eller hur! Han förstod inte alls varför jag blev arg på han 
Jag och River kom hem helskinnade efter en 5-6 km promenad. Till slut får man ju faktiskt snits på att gå i halkan…
Fina River! Jag såg en glimt av er i sthlm men hann inte ifatt er tyvärr! Jag har sambofritt ikväll vilket betyder att jag lagar linsgryta. Den står och puttrar just nu :) Sedan tänkte jag se Sagan om de två tornen och bara mysa i soffan. Trevlig helg på er alla!
#5 Skulle ha hojtat eller nått juh!! Skulle ha varit kul och ses… Jaa, River hade jättekul i sthlm (och jag med, kunde inte sluta garva åt han)
Han gick runt som den lantis han är "hej,hej, River heter jag.." och försökte minsann hinna säga hej till iaf alla hundar han såg och kom i närheten av…. Så många hundar att säga hej till också! Och så försökte han ju charma in sig hos de människor som kom tillräckligt nära
En kvinna stoppade oss tom och ville veta mer om min hund då hon också skulle vilja ha en lika fin sheltie(!).
Mys i soffan med en bra fil, låter inte alls som en dålig lördag kväll 
Utanför Göteborg är det halkfritt,men det kan frysa på ibland på kvällarna och då blir det blixthalka,inte så bra.
Idag har jag och Levis varit på agilitykurs inomhus,det är skoj men ibland blir Levis lite för galen och börjar skälla och ta lite hinder som han vill.Längtar tills vi kan börja träna utomhus.
Jag har mest suttit vid datorn, ska spara allt jag vill ha kvar ,bilder och dokument innan vi ska nollställa min dator för att se om den blir bättre. Sån tur är har jag hundarna så jag bir tvungen att lämna den här förbenade datorn i mellanåt. Här har all snön försvunnit vilket vi tycker är tråkigt det var så härligt att leka med hundarna i snön. Nu har det mest varit blött och geggigt en vecka men i dag var det minus och solen tittade fram så vi var ute i skogen och gick det var riktigt mysigt. Ikväll blir det lite hyrda filmer att kolla på om man nu inte somnar på soffan vill säga, fast det är rätt mysigt det också.
Ha en fortsatt trevlig helg 
//Jonnix
Förresten det där med vadd i hela huset känns igen…..härlig bild på River.
//Jonnix
#8 Ja idag var det riktigt mysigt…vaknade av att frosten låg på marken och solen sken!!!! för första gången på flera veckor kändes det som haha ;)
Hoppas på lite mer snö…enligt vädret så ska det snöa på onsdag=D
~mikkan
Hoppas snön hittar hit till oss också, ska vi ha mer snö så kom nu sen kan den ligga februari ut och därefter smältas bort av solen och så vi får mötas av en härlig vår och därefter en underbar sommar. Det hade vi inte mycket av 2012.
//Jonnix
Har varit i rasmontern på Mydog sedan i torsdags, väldigt kul! Roligt att få kommentaren "era hundar har ändrat min sett att se denna ras" (positivt sätt) hundarna och jag är helt slut! Nu efter nästan två veckor i göteborg så är vi på väg hem igen :)
Denna gång var Twix också med i montern va? Vad tyckte hon om det hela?
Är så avis, blir att åka ner till nästa år! Läste på bloggen om rasparad, vad menas med de? :)
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#14 Hon klarade det väldigt bra, svansen i topp under hela mässan. Gjorde sina behov där hon skulle (i en rastgård inomhus fylld med spån, trodde inte hon skulle göra det) och i montern så charmade hon många med sina tänder ;) Hon var helt klart avslappnad och låg ibland på rygg i rusningen (väldigt trygg) och hälsade på alla och fick massor av godis. Kunde inte vara annat än stolt över henne!
#15 Det är en parad där alla raser presenteras.
Hahah vilken chillare!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#17 Helt klart. Båda hundarna även anmälda till charmiga hund, Twixen ler stort på bilden! ;)
Lite ot men minns du södertälje tävlingen när hon bet i skorna? Herregud va liten och söt hon va! Nu är hon söt OCH fin! :D
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka