Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettfakta-om-rasen
Läst 3421 ggr
WesthKiowas
0

Hur många?

Sheltie har ni? Jag skulle alltså vilja veta hur många sheltie ni har och i vilka färger? Hur gamla är era hundar och vart har ni köpt dem?

/Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Sussi
0

HAr två st. En tricolor fast man kan nästan säga att han endast är svart oh vit och en soopelfärgad.

Oliver, den svarta, är 4 år.

Den andra är ett år.

Kennlarna ligger i Finland.

På bilden är den lilla ännu valp.

Paulines
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1- naaw va söta!. Jag har bara en sheltie, eller bara och bara.. Han är världens goaste, heter Roy och är 6 år. Han är köpt från en kennel som igentligen skulle använda honom till avel i kenneln, men med löfte att vi skulle ställa ut honom så fick vi köpa honom:). Han är brun, vit och beige.

FJM_
0

#2 Roy vaj jättesöt ju! han har jättegulliga färger!  Jag har 1 Sheltie :) Hon är 10 år nu och vi köpte henne på en kennel i Finnspång. Den hette shellpoint´s men jag tror att  den är nerlagd nu.

Paulines
0

#3 Naaw va söt!, de va gulligt med den långa pälsen vid öronen :)

AgnetaK
0

Jag har en, han är 1 år och 9 månader och är sobelfärgad, med lite dragning åt rött och även småskuggigt. Ska bli kul att se hur mörk han blir så småningom. Jag är väldigt förtjust i det rödaktiga.

Jag är nöjd med att ha en så länge, han tar rätt mycket tid och tycker dessutom om att stå i centrum. Men jag fantiserar om en trefärgad också, när min lilla kille har lugnat ner sig lite. Tidigast om sisådär fyra år alltså. 

kalmarmadde
0

jag har en sheltie sobel :)  5 år i maj men jag sparar även till en blue merle. min kommer från blekinge kennel sayimas

Ciccii
0

Själv har jag ingen sheltie .. Men jag önskar skarpt att jag hade en (:

Frej
0

Har ingen sheltie jag heller, men kanske får vara med ändå, har en "vanlig" collie, för dom finns ju inget, ingen ras-special alltså.

Ciccii
0

#8 Okej (: Låter mysigt , jag har inget djur ): men vi har länge pratat om att skaffa en hund, men det har inte blivit av .

Paulines
0

Jag tycker djur är helt underbara. Min sheltie betyder jätte mycket för mig och det känns som om jag inte kunde leva utan honom. Hoppasdu får ett djur (#9). Det är helt underbart!

Ciccii
0

#10 jaa, hoppas också (:

Boode
0

Min familj har 2 st. en som är 8 år och en som är 2.

Han som är 8 år kommer jag inte ihåg vart vi köpte men den som är 2 år köpte vi från en kennel som heter herrekvarn

Ciccii
0

#12 Okej vad mysigt :) Har du någon bild?

Boode
0

#13 Jag har nästan bara bilder på dem som valpar. Här kommer en bild på den som är 2 år, fast när han var valp

Boode
0

en bild på den som är 8 år fast valp

Paulines
0

#14 #15 ååh vad söta! den första påminner mycket om min sheltie som valp :) jätte fina!

Ciccii
0

#14 & #15 , naaw vad söta (: Vad heter dom ?

Boode
0

hunden på #14 heter Herrekvarns Triton men kallas kort och gott Trisse

Hunden på #15 heter något på latin som jag inte kan skriva för det är så otrligt svår stavning  men det är en blomma på latin, men han kallas för Nåsse  då ordet nosie finns med i han "orginal" namn

Ciccii
0

#18 Okej :) Hehe, hur uttalas det då? (: [..]

Boode
0

#19   hittade hur det stavas : Anchiliques nosey nerine.

Kom samtidigt på att kenneln som vi köpte honom ifrån heter Anchilique

Ciccii
0

#19 hehe okej, det var lite krångligt detdär ja ^^

Boode
0

#21 haha jaa :P ;) Men Nåsse är enkelt iallafall :9

Ciccii
0

#22 hehe ja (:

Ellen89
0

en tant som jag kanner her en sheltie…'gra brun' (heter det nat speciellet?) tror jag, jattfiiin heter "Rocky" sjalv har jag 'bara' pudlar…bilden ar pa hundparken…

WesthKiowas
0

#24 Blue Merle heter färgen. Härlig bild!

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Ciccii
0

#24 jättegullig bild (: Ser härligt ut när alla hundarna är tillsammans sådär !

Ellen89
0

#25, #26 Japp tycker sjalv han e jattefiin. Men han va sald (fran kennel) pga hans farg, dom tyckte inte om den!!?!?Fundersam

Ciccii
0

#27 Okej :s konstigt jag tycker att den var suppersöt (:

Ciccii
0

#27 Okej :s konstigt jag tycker att den var suppersöt (:

Paloma
0

Den färgen är också ganska vanlig på shelties. Tårkigt att dom inte gillade hans färg.

Emmeli
0

Jag gillar inte bluemerle färgen så mycket,men har man sin hjärtevän så tycker man alltid att sina egna är sötast eller hur?Lussi är den underbaaaraste hund jag någonsin träffat.Fast han har ett lite underligt språk eftersom han nästan bara har kattvänner tex han skäller när han är lyckligt morrar hackar tänderna när han är överlycklig och viftar på svansen hela tiden.Folk tror ju att det är något helt knäppt och dumt med han men vi vet ju att hans hemlighet,han pratar sitt och katternas egna språk.Och förresten alla katter vill bli klappade på magen nu,dom tar värkligen efter hunden.

Här har vi en bild på Lussi som ung.Han är kanske ett halv år eller lite mindre.Bilden var finare fotad i svartvitt än i färg så nu är den färgade raderad :P

Paulines
0

#31 Naaw vad gulligt att dom härmar varandra!! hihi..

Jemma
0

har 3 st och fler på väg

2 sobla och 1 trf

samiq
0

Jag har just nu två sheltie. 10 och 4 år

en hane och en tik

Paloma
0

Många shelties. Jag känner bara två människor som har shelties. Det finns igentligen väldigt många ju !

Paulines
0

#33 #34 har ni bilder på era shelties ? :)

Sussi
0

#35 Ja sheltierasen är ju ganska vanlig egentligen.

Jag känner fem människor med sheltien, snart blir de fler. De blir bara mera populära, de är så mångsidiga hundar.

Paloma
0

#37 Precis, rasen har blivit fler och fler genom åren, efterssom allt fler människor får lära känna dem.

Prizma_o_Kristall
0

Jag har bara Frankie, men vill gärnaha en till:P

Frankie kommer från kennel Hightime i Söderköping:)

Kramar//Carro

Ronja06
0

Har för tillfället endast en sheltie. (Ronja)

Hon är trefärgad, och är född 11 Juni 2006. Vi köpte henne av våran granne. Glad

Till våren/sommaren 2008 hoppas vi även på att få anntingen valpar på Ronja, eller att skaffa en till sheltie till familjen.

Mvh Emelie Förlägen

Jojsan
0

Har tyvärr ingen :( men ska kanske köpa en till nästa sommar :D

Prizma_o_Kristall
0

Nu har jag 2 shelties:)

Hightime Sweet Talking Frankie, mörkskuggad sobel

och

Lovelyness Fly Me To The Moon, trefärgad

Kramar//Carro

Othello
0

Nu har jag en men har haft 2

Now or nevers Othello har jag nu han är sju år & sobel

Fistfullofsilver
0

En nioårig hane har jag!

Skomakargårdens Fistfull of Silver

jeennnny
0

Jag har en sheltie på 4 år, sobel färgad hane :)

Jojsan
0

#45 bild? :)

[Malin3033]
0

Många soblar verkar det ju vara!

Själv kommer min sheltie hem till mig den 22 juli. Då är hon 9 veckor. Hon heter Ronja (Black Diamond) och är en trefärgad tik. Hon kommer från Mojsans Kennel i Västerås. Har tyvärr ingen bild på henne på denna dator.

Action
0

Jag har ingen sheltie tyvärr. Men har haft.. Har just nu en schäfer, en Australian Catteldog och en blandras (Saarloos Wolfhound & Vit Herdehund)