Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettot-prat
Läst 2854 ggr
Beckibus
0

Tatuera in Iza?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var min storebror och tatuerade in ett kinatecken (båda mina bröder har en sån nu) som betyder "mamma, jag älskar dig". Mamma berättade att när jag blir äldre kan jag tatuera in Iza, OM jag vill. Jag har smakat på idéen och tycker om tanken. Hon betyder ju allt för mig och jag saknar henne något fruktansvärt.

Men tycker vad tycker ni om att tatuera in sin hund? Skulle ni kunna tatuera in er hund? Jag funderar på hennes namn på handleden eller ett Kinatecken med typ "jag saknar dig Iza" eller ett foto som betyder något speciellt, ex. hennes första båttur.

Min mammas tatuering, hennes allra första mops!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Cassii
3

Jag funderade på att tatuera in Lexie, var helt fast med tanken. När Lexie var min ensamhund. Lekte med tanken om att ingen hund kommer kunna vara lika speciell som hon och inte heller kommer jag kunna älska en hund lika mycket. Alla hundar är självklart unika. Men jag älskar mina två hundar lika mycket och skulle göra allt för de. Därför skulle jag iallafall aldrig kunna tatuera in namn eller likande på ett specifik hund, jag kommer att ha fler hundar i mitt liv som jag kommer tycka om och älska lika mycket som de jag har nu. Hemskt nog, men även sant.

Jag tror du bara behöver komma över sorgen efter Iza, sen kommer du tycka om dina andra hundar lika mycket (om inte mer). :)

medde
0

Kloka Cassii. Det är riktigt klokt skrivet,,, Jag har haft hundar genom åren älskat dom allla. Okey visst har man haft sin ultimata favorit, men svårt att jämnför ändå. Jag skulle inte ha varit nöjd om jag hade någon av hundarns namn på mig i dag. Men jag är även med på tanken att man vill och tänker göra det .. Svårt då det är så mycket känslor i det hela

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Tjalleman
0

Jag har tatuerat in tassavtrycken med namnen på 2 av mina hundar.Kommer att göra detsamma med den 3 hunden och samtidigt kommer jag skriva namnet på min första hund som är borta sedan många år.Jag är jättenöjd,men tror inte att jag skulle tatuera ett porträtt av hundarna,för tänk om det inte skulle bli så likt,då har jag något som jag kanske aldrig kommer att gilla.Tycker man ska tänka sig för både en och två gånger innan man tatuerar sig.

Kitten86
1

En tatuering är något evigt (visst går de att ta bort, men hur bra blir det?) och bör tänkas igenom noga innan man bestämmer sig.

Nja, vad gäller porträtt håller jag med lite att jag skulle vara försiktig. Det gäller att tatueraren är riktigt duktig så att det blir likt för annars blir det inge kul. Men skulle jag göra en tatuering med min/a hundar så skulle det bli någon snygg med namn och kanske tassavtryck eller något. Men samtidigt, skulle jag tatuera alla speciella och älskvärda djur så skulle man till slut vara full i skrift/tatueringar Cool Alla mina älskade djur finns i mitt hjärta ändå och minnena över de stunder vi varit med om bär jag ständigt med mig!