Hundsemester?
Det är sommartider och även semestertider (för de flesta) även om själva solen och värmen skiner med sin frånvaro (vissa dagar iaf)…
Men hur gör ni alla där ute när det är dax för semestern? Och vart brukar ni bege er med era fyrfotade vänner? Några tips på hundvänliga campingar t.ex.? Skulle vara jättekul att få tips på bra "hund tillhåll" ute i vårat avlånga land, och även utomlands om ni brukar ta med er hundarna dit.
Är själv nyligen hemkommen från en minisemster (4 dagar) i Falkenberg. Jag åkte utan hund, och slogs av hur "anti-hund" jag upplevde det. På många ställen fanns det "inga hundar" skyltar längst med både sandstrand och vid caféer (även uteservering) någor jag iaf upplevde som udda. Även campingen verkade nästintill hundfri… Vilket var synd då jag tyckte att det var fint och trevligt där. Hade ju varit svårt att njuta av semestern om jag haft pojkarna med mig då man inte ens kunde sitta på en uteservering och fika med hundarna….
Så hur gör ni andra? Tipsa gärna. Visa även gärna bilder om ni har. Kul med tips även om man börjar känna att sommaren lider mot sitt slut.
Vi planerar innan det är dags och kollar campingplatser på nätet vilka som tar hund. Sedan brukar vi ringa och fråga.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Vi har har varit på Böda Sand på Öland och ska dit snart igen, en helt perfekt plats för att avra hundägare på. Det finns nog allt för både hundarna och deras ägare på det stället.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Visst kollar man upp innan, och jag åkte ju utan. Men ändå att det kändes lite mer "anti" på både uteserveringar etc än man är van vid. Häromkring är det ju allt som oftast iaf inge problem att sitta på en uteservering med hunden.
Det ska jag definitivt kolla upp! Låter riktigt toppen!
Knuffar upp tråden så att man kan boka upp sommaren med en underbar semester med dom fyrfotade! :D
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Haha göra något utan hund? Känns inte rimligt. Planerar dock mest att kombinera tävlingar, vänner och semester i ett. Sen åka utomlands, men då ska inte hundarna med. :)
Rent generellt brukar inte jag heller åka direkt långt utan att pojkarna får följa med. Men i somras kunde jag verkligen inte ta med dem.
Min kompis ska eventuellt jobba på öland i sommar och då funderar jag på att åka dit dit och hälsa på och slå ihop det med semester. Och då skulle kanske Böda Sand (tios av medde) fungera bra 
Vi får ju planera in massa semestrar med vovvarna!!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Vi har aldrig råd att åka på semester, så då löser problemet sig självt :P Nä men jag har katter och har svårt att lämna dem (den ena är sjuk och den andra är skygg, så behöver någon som kan hantera det).
Så semester = sommarstuga, eller inte alls. :) Hunden kan man ju ha med sig på camping etc, svårare med innekatter hehe.