Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 707 ggr
Ronja06
2007-07-06 11:43
0

GOD MORGON! 6/7 - 2007

God Morgon på er allihoppa!

Här är det mulet och trist väder enligt mig. Men jag kan se att solen börjar komma fram, så förhoppningsvis blir det så. Ronja har gått och mallat sig över sitt hederspris hela tiden som hon fick förra lördagen i Borås. *fnissar* Oskyldig Vanligt torrfoder duger inte åt henne, hon vill ha paraply eller åtminstonde en regn jacka då vi är ute och det regnar *suck* och hon tar för sig i soffan och breder ut sig. *fnissar* (skämt)

Imorgon börjar handling kursen! Kommer bli riktigt kul! Skrattande Mvh. Emelie & Ronja

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
2007-07-06 12:06
0

God morgon alla människor och hundar Skrattande

Vad är handlingkurs för något? Är det typ lydnad? Hoppas det går bra för er iaf:)

Här är det helt underbart väder, soligt och det börjar bli varmt:)

Idag ska jag hålla på med hundarna, borsta deras päls och tänder. Sedan ska jag hålla på med kattungarna, det tar sin lilla tid och kostar att man får en massa rivor på sig överallt:P Deras klor och tänder är väldigt vassa när dem är 6 veckor gamla :)

Sedan ska jag försöka lära in kommandot "buga" som du beskrev i din tråd "Trick för din hund" :). Jag köpte faktiskt i förrgår en klicker och jag funderade just på hur man skulle lära in klickern, men sedan såg jag din tråd! Verkligen ett bra sammanträffande:) Och det blir Frankie som jag ska lära in detta på;)

Kramar//Carro

Ronja06
2007-07-06 12:10
0

#1: Handling kurs är till för den som vill i framtiden bli "handler" inför utställningar. Skrattande (Människan som för hunden igenom utställnings ringen och visar upp hunden på bästa sätt) Det är väll det man lär sig på den kursen. Hur man visar upp en hund. Sedan är det jätte kul! Skrattande

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
2007-07-06 12:14
0

#2 Aha! Låter jättekul :)

Lycka till!

Kramar/Carro

medde
2007-07-06 16:43
0

God  Dag!
Loggar in sent i dag,
Varit på sjukhuset igen med min lilla tjej.
Men äntligen verkar det att vända nu, men det går sakta.
Men ska inte gnälla det går åt rätt håll.
Ronja06  ,jag tror inte det ät vovven som mallar sig.
Är det inte matte som är stolt och mallar sig?
Men det ska du göra  tycker jag.
Prizam_o_kristall
Hoppas träningen går bra med Frankie.
Ska bli kul att höra  hur han lär sig framöver!
Vad är det för kattungar ni har? hadde ni inte  bengal?
Vädret här är upp och ner,vet inte vad som komma skall!
Men hur som helst hoppas jag att alla får en bra dag.
Mvh medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
2007-07-06 17:59
0

#4: Vad bra att det börjar vända nu så att hon blir frisk. Oskyldig Måste vara jätte jobbigt att vara sjuk under sommaren.

Nee… Jag mallar mig väll inte. Oskyldig *ler*

Mvh Emelie Förlägen

Jojsan
2007-07-06 19:19
0

Hej hej, här har solen gått i moln och regnet faller ner.. hann ändå bada innan det börja regna, fast utan sol så det va inte så värst kul..

#0 kul med handlingskurs :P vill du jobba på utställningar eller är det bara för att det är kul som du går kursen? :)

#1 ja, kommer bli kul att se hur fort han lär sig det :)

#4 va bra att hon börjar bättra sig :)

Prizma_o_Kristall
2007-07-06 19:40
0

#4 Ja, jag kommer berätta så fort Frankie lärt sig något nytt Skrattande

Kattungarna som vi har här hemma är 3 "bonnakatter". Sally, Zingo och Pepzi:) Jag har köpt hem "Royal canin baby kitten" som jag ska börja ge dem av snart:) Det är full fart på dem, krut har dem fullt utav i benen:D Hihi, dem är så söta när dem busar.

Vad skönt att höra att din dotter är på bättringsvägen nu, ÄNTLIGEN! Glad

Kramar/Carro

medde
2007-07-06 20:33
0

Säger ett TACK! för att ni brytt er lite om min tös. Känns alltid bra att få lite stöd. PRIZAM_O_KRISTALL- kan man inte få se något kort på dom små misarna?

Prizma_o_Kristall
2007-07-06 20:38
0

#8 Haha, jag försökte fotografera dem igår. Men dem ville inte stå still riktigt:P  De kan ju inte vara still mer än någon hundradels sekund:) Men jag kan försöka idag igen:)

Kramar/Carro

medde
2007-07-06 22:29
0

_   Nu tänker jag säga go natt till er här!
GO"NATT!
Hoppas vi hörs i morg.
Ha en riktigt bra kväll på er

Mvh  medde_

Leffe
2007-07-06 23:40
0

God kväll och ha en god natt

Prizma_o_Kristall
2007-07-06 23:43
0