God förmiddag, 7/7
Idag är vädret neutralt, verkar som det inte riktigt kan bestämma sig för om det ska regna eller vara soligt. Tiden får väl avgöra vilket väder det blir ;)
Nu har jag precis kommit in, har varit ute och planterat några änglatrumpetsbebisar. Från början var det bara några bladpar, eller några och några… Det var 16 stycken! Idag såg jag att det kommit rötter på den jag tog upp ur jorden och inspekterade. Och sedan bestämde jag mig för att titta på alla. 14 av 16 "ungar" hade rötter! Detta var inget jag räknat med, för man brukar inte plantera bladparen som växer ut på stammen här och var. (Jag gjorde bara ett experiment för att se hur väl änglatrumpeten kunde föröka sig) Detta var ju ens inga sticklingar:) Där ser man vad naturen kan åstadkomma, men nu vet jag inte riktigt vart jag ska göra av dem när de blir lite större. En änglatrumpet kan bli flera meter hög, men i sverige blir dem "bara" runt 2 meter höga.
Ha en bra dag!
Kramar/Carro
Änglatrumpeter som är så fina! Jodå, naturen skapar mycket. Jag var hos min mormor och morfar som hade matat fåglarna med solrosfrön. Tydligen hade en fågel släppt ett solrosfrö i mormors kruka för nästa gång jag var där var det en stor och vacker solros som var 1m hög! Riktigt vacker var den. Men dom ser ju så tråkiga ut när dom börjar vissna…

#1 Jo, dem gör ju det tyvärr:) Men samtidigt, låter man den vissna solrosblomman sitta kvar så fröna mognar får man njuta av att se när fåglarna äter fröna:)
Kramar/Carro
God Dag
Nu är"nu är trollet inloggad igen"
Nejdå. skämt o sido på bra humör idag
Tösen min börjar sakta men säkert bli piggare.vilket gör mig så glad.
Regnet faller ner utan för,men vad gör det!!KUl ang din änglatumpet. visst är det en läcker blomma,
Men ack så giftig. (eller hur? prizma_o_kristall)
Vad för kul har hänt idag då för er?
Nyfiken på vädret runt om i landet.
vi hörs av senare i kväll
För resten kul att ni säger natti natti nu i tråden
Mvh medde
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

#3 Jo, änglatrumpeten är väldigt giftig…Men än så länge lever jag, och jag har haft den äldsta av trumpeterna i 9 år nu:) Den räddade jag från komposten hemma, vi hade trott den var död på hösten och sedan kom den upp igen på våren:) (Det var för 7-8 år sedan den kom upp på komposten) Så den trumpeten har jag döpt till Komposten. Och nu är det knopp i den + att det är knopp i en av "hennes ungar", som också är min. Sammanlagt har vi över 20 änglatrumpeter hemma, och då har jag inte räknat med dem här nya bebbarna, vette 17 vart jag ska ha dem i vinter 
Vad skönt att höra att din tös äntligen är på bättringsvägen! Förstår att du är glad för det:)
Idag har det inte hänt så mycket mer än att jag har hållt på med växterna och djuren. Sedan har det mest blivit att man varit vid datan. Det är så trist väder här idag… Mulet och grått, men inget regn.
Kramar/Carro
Har precis gjort som Prizma_o_kristall. Varit hemma och tagit det lugnt. Lite för många timmar framför datorn. Men man får passa på när inte solen skiner! Eller vad säger ni? För här det så grått så grått. Duggar lite emellanåt.
# 4 Vilken häftig historia om trumeten!
Jag tror att får jag problem med blommor så pm:ar jag dig DIREKT!!

#6 Haha, gäller det änglatrumpeter så kan jag nog svara, och några andra växter också;) Men jag lär mig väl mer, har ju 2 år kvar på floristutbildningen:)
Kramar/Carro
God kväll kanske man ska säja nu?
Loggar inte senare idag eftersom jag varit borta på hundkurs med Ronja från 09.00 till 15.00 idag. Är jätte trött, men det var jätte kul på kursen!
Här har det duggat mest hela dagen. Tråkigt, men det gjorde inte så mycket för mig. Tänker inte på regnet/duggandet då jag tränar hundar. 
Mvh Emelie 
# 8 hur gick det med träning
# 7 klart jag tar hjälp av dig, stor blomma som liten blomma
Jag har INTE gröna fingrar
#9: Det gick jätte bra!
Ronja skötte sig jätte bra! *stolt* 
Mvh Emelie 
Var det agility kurs?
#11: Nee.. Agility kurserna är på Tisdagar och Onsdagar!
Detta var Junior handling som vi har under lördag-söndag. Vi håller oss rätt så aktiva med hundsport kan man nog säja. 
Mvh Emelie 
Nu säger jag
GO"NATT!!!
vi hörs i morgon, hoppas jag.
ha en trevlig lördags kväll!!
Mvh medde

#13 God natt, medde!
Kramar