Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 1032 ggr
Kitten86
2013-01-25 22:12
0

Vinterglädje

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trots otroligt måånga och envisa minusgrader den senaste veckan så bar det ut på långprommenad (idag som alla andra dagar). För att River skulle få jobba lite så blev det för herrn att bära väska Skrattande

Det roliga med min hund är att trots att det är så kallt att man knappt ens vill stoppa ut nästippen så far han ut som en raket och han gnider och rullar sig i snön och bara NJUTER. Att sen få gå på promenad och plöja fram i djupsnö tycker han bara är helt underbart.

River förstår inte ALLS varför matte vill gå hem igen och sätta på sig varma sockar och dricka något värmande, när man kan vara ute och ha KUL i snön och kylan!

Vad gör ni alla andra nu i kylan och all snö? Blir det mindre promenader än vanligt eller vad roar ni er med?

Kitten86
2013-01-25 22:14
0

Ute på språng!

Cassii
2013-01-25 23:03
0

Blir faktiskt *pinsamt nog* mer promenader för oss nu under vinterhalvåret. Hundarna älskar snön och jag med, tycker det är mycket härligare att vara ute vinterhalvåret då det är kallt och inte alls lika mycket folk ute :) (Förutom alla dessa längdskidor!) Hundarna älskar att vara ute, däremot när det är -25 ungefär så åker det på täcken annars får de köldkramp!

elsa_2012
2013-01-26 20:22
0

Jag har två hundar som välkomnar kylan på olika sätt.
Cavalieren flyr tbx in i huset och elsa vägrar komma in ^^
själv uppskattar jag inte kylan. Bor vid västkusten och blir väldigt rått här. Men hundarna måste ut så självklart blir det promenader. Men det blir mer tankeverksamhet inomhus än på varmare dagar.

Kitten86
2013-01-26 22:26
0

Jag älskar vintern och tycker om snö, det gör jag, så där är jag och River lika. Att leka ute i snön, åka snowracer etc uppskattas (barnsligt nog) lika mycket av båda.

Men jag kan ärligen säga att jag inte uppskattar -25 lika mycket som River ^^
Tur är ju att hela tomten är inhägnad vilket gör att han kan vara kvar ute när jag vill gå in!

Ja, det kan jag förstå. Visst är det skönt att kunna vara ute och gå utan plågsam hetta, men ibland kan man faktiskt komma lite för långt på andra sidan skalan. Förstår att tjejerna uppskattar täcken vid -25. Den enda gången River har täcke på vintern är innan/efter träning ^^

Jaa, alla kan ju inte vara lika. Min andra hund (en dvärg pudel) uppskattar att leka i snön. Så fort det är vinter så blir det dock overall eller jacka för att inte hela hunden ska skaka av köld innan man knappt hunnit ut….
Så hemma hos er vintertid blir det mer trick träning då eller vad hittra ni på för tankeverksamheter?

elsa_2012
2013-01-27 14:49
0

När jag åker upp i landet och åker skidor i sälen etc så älskar jag med kylan och snön. Det är helt annan luft uppåt i landet :)
Ja usch stackarn, holly får med ha täcke, men hon hatar sitt täcke. Sjunker ihop och vill bara gå hem igen.
Ja jag gör allt möjligt. kurragömma med mig, gömmer leksaker och godisar. Tränar in tricks ja,lite i freestyleanda då, smarta hundar sheltiesen :)

[Clifford & Dizzy]
2013-01-27 18:59
1

Det blir promenader nästan som vanligt är det väldigt kallt blir det kortare men fler! Sedan gör jag mitt bästa för att se till att alla är i rörelse hela tiden. Även om hundarna är väldigt bra på det själva Skrattande

Jag gillar också vintern, det är så underbart att gå i skogen en riktigt kall vinterdag - det enda som hörs är knastret under fötterna (ja och så klart Dizzy som skäller Clifford i örat för att han ska springa fortare…Flört)

_Wilma
2013-01-27 20:44
1

Wilma uppskattar snön väldigt mycket. Hon gillar att nosa på spår och annat som finns i snön. Och om det är riktigt kallt springer hon mycket, kanske för att hålla värmen?

Som tur är håller hon också koll på var vi är, och kommer då vi kallar in henne.

Hon ser ut som en liten räv då hon nosar i snön…Flört

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
2013-01-27 21:49
0

Underbara vinterbilder ni bjuder på!!