Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: valpar-avel
Läst 2068 ggr
DryMartini
0

Hundar från Käpäläkopla?

Jag funderar mycket på vad jag vill ha för valp när det är dags för nästa hund, har idag 2 shelties + delar på en 3e med min mamma. Min äldsta är från Shelteam, är såå nöjd med honom, han är lätt och rolig att träna med och han är väldigt stabil i psyket. Han är även far till min tik, Sheltiebeautys Tequila Sunrise, men hon är såå mjuk och jag har problem med dåligt tålamod så trots att hon är över 3 år har vi inte kommit alls långt i hennes träning för jag måste ta babysteps med henne.

Jag vill kunna starta egen kennel i framtiden, men är väldigt kräsen med att tiken ska vara frisk (frisk stamtavla), mycket motor och stabilt psyke samt att den kan få hyfsade resultat på utställning.

Jag vill kunna satsa på agilityn igen, tävla fler sporter och kunna starta kennel. Så jag vill höra så mycket som möjligt om Käpäläkoplas kennel och deras hundar? Jag vill helst ha en Bi Blue eller Bi Black, bara inte Sobel för gillar inte de amerikanska Soblarna. Har hört att deras hundar kan vara rätt veka, stämmer det verkligen?

Snälla, vill veta allt om dem :-)

Ressu
0

Käpäläkoplan har flera fina hundar. De har en hel del mixat i deras hundar så allt är inte bara amerikanskt där.
Ang. lynnet så är det väldigt stor skillnad på linjerna. Vissa har varit bättre och vissa sämre.
Bästa är ju att kolla linjerna på de du är intresserad av ang. hälsa osv, speciellt om du funderar på avel i framtiden.
Ögonproblem har en del av hundarna haft så det lönar sej att kolla!

Lycka till!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Tjalleman
0

Hej!

kennel Humlebyns utan Göteborg,har en hane från den kenneln.Även Sobelkustens har en hane från samma ställe.Du kanske kan prata med dem.Både Åsa och Gunilla är trevliga.Lycka till!

Ps Humlebyns planerar svartvita valpar med amerikanska linjer och en kull där det kan både bli bi-blue och svartvitt,dock är båda föräldrarna stora i den sista kombinationen.