Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettvalpar-avel
Läst 725 ggr
yogurt76
0

Hjälp ang rumsrenhet

Hej.. Behöver tips på sätt at få Chilli 13v rumsren… Vi har nu haft henne i en månad.. Har följt de rekomendationerna att gå ut efter det att hon har ätit, sovit och lekt och det funkar väl nästan.. Oftast så kissar hon på en gång efter det. Berömmer henne när hon lyckas..  Lyckas dock inte alltid.. Efter mat, vila, lek kan jag vara ute med henne i ca 10-15 min  och hon gör inget.. sedan när vi väl kommer in då sätter hon sig.. Ibland hinner vi inte ut.. Brukar släppa ut henne på baksidan också och trots att dörren står öppen så sätter hon sig innanför.. Hon verkar inte ha fattat att det är ute man gör sina behov.. Verkar bara vilja leka ute också.. Dock må jag ge henne ett possitivt omdömme då hon är helt rumsren på natten.. Lägger oss vid 23 tiden och sover till Sex - sju tiden

Vad ska jag göra.. behöver tips och hjälp på hur det skall lösa sig då maken börjar tappa tålamodet?

Prizma_o_Kristall
0

Sådana problem hade vi med Frankie också. Att han satte sig inomhus för att göra sina behov när han precis varit ute och inte gjort något… Detta försvann automatiskt, det är bara och kämpa på så förstår snart lilla Chilli att det är ute man gör sina behov:)

Lycka till!

medde
0

Du gör det du ska!
Ut direkt efter att liten har sovit!
Direkt på morgonen, om det finns möjlighet  låt henne sova inne i erat rum, så hon inte strosar runt på natten.
Vänta en lite stund efter mat sedan ut,
Även efter hon sovit på dagen, varje gång  ut!
Gå inte in för änn hon har gjort sitt
Prova också att vara super tråkig ute tills hon gjort sitt, då blir allt super kul istället.
Trägen vinner!
Lycka till
Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Tessa_T
0

Tog det länge för er att få era shelties rumsrena? Vi hade just och just fått våra lånehundar rumsrena på ett halvår, o tanken på att gå igenom det igen är inte lockande

Ronja06
0

#3: Tills Ronja var 3 månader var hon absolut inte rumsren. Sedan var hon fullt rumsren vid 5 månaders ålder.

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

# 3 allt är olika från hund till hund!
Men trägen vinnner.
 Är bara göra allt till vana  och inte fuska, så brukar det gå fort

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥