Fäller??
Hej Alla!
Här kommer lite korkade frågor från Eva som har en Sheltie som är drygt 8 mån. Han fäller jätte mycket nu, jag borstar honom (vilket han inte gillar) har tagit Furminatorn en gång. Men sen va det någon här som sa att den inte va bra att använda på Sheltie. Men när jag googlar det så verkar det ok. Så jag vet inte riktigt.
Han är väldigt hoppig när någon kommer in i mitt rum på jobbet (han är med mig på jobbet, åker dessutom buss varje dag, det går jätte bra.) även hoppig när någon kommer hem till mig. Jag lever ensam. Men den sociala biten får han ju av mig och alla han träffar på bussen o jobbet. Är det jag som gör fel eller??
Förstår att ingen har något direkt svar, men jag kanske kan få lite tips.
Kramiz Eva / Evlin o Micki
Hej
Känner igen det där med hoppande..Jag åker också buss o t-bana till jobbet och jag försöker säga till dom som åker bussen med mig på morgonen o eftermiddagen(Vi är inte så många från Lovö)Men jag säger till dom också att tjasa ner honom när han hoppar även jag säger till honom….Försöker jobba på detta men det är lite segt man får ryta i ordentligt.Visst är det kul med sociala hundar men alla behöver ju dom inte hälsa o hoppa på….
Ziggy giller inte heller att bli borstad och jag kör både en plastborste och en furminator den sistnämnda bara ibland känner liksom inte mycket för den tyvärr.
Men Ziggy har problem med tover o sånt då får jag klippa bort det värsta.
Men Lycka till…
mvh anne
Hej Anne!
Tack för ditt svar Anne.
Ja du det är inte lätt allt detta. Hur gammal är Ziggy?
Varma hälsningar Eva o Micki