Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettot-prat
Läst 895 ggr
medde
0

Underbara söndag 10/3

Nu är det söndag och jag tänker ha en riktigt rofylld dag och ingen stress. En ren härlig vilodag helt enkelt.

Hade tänkt att klippa en av hundarna men det får vänta en dag eller så. Är det vilodag så är det…Blinkar

Jag startade helgen med att sanera runt fåglar och ge samtliga fåglar en dos av Ivomec. Det tog sina timmar bara det att fixa allt det, skura   desinficera skölja av osv.. Pust för ryggen men så härligt då allt är klart. Så nu är det bara 10 dagar kvar till nästa gång.

Solen skiner och det är en riktig vacker dag som börjar ta form. Så snart ska jag ut och ta en härligt prommis i skog och mark. 

En liten nyfiken fråga: Årets melodifestival. Vann rätt låt i går?

Hoppas ni andra får en riktig bra skön söndag

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

[Murvel]
0

Åh ja att rätt låt vann :)

Här i Skåne var det varm vårsol och vårstämning i veckan. Det byttes inatt ut mot snö och vind igen..

Kitten86
0

Jodå, har inte märkt mycket av "helg" då jag jobbat hela helgen. Men visst har det iallafall varit fint väder 😉 Förutom de varierade temperaturerna så börjar man nästan få vårkänsla….

Håller med dig "medde", är det vilodag så är det 😎

Nej, jag tycker inte att rätt låt vann i melodifestivalen. Men tycker rent generellt att kvaliteén på låtarna blev sämre iom alla dessa delfinaler! Folk röstar lite som de tycker låter bra just för stunden och verkar inte tänka på att vi faktiskt ska rösta fram ett tävlingsnummer till ESC och som ska ha en chans att hamna lite högre upp än bland botten….. Men ett par goda skratt kan man ju få iallafall 😃

xina10
1

Bor ju på gränsen till skåne och här har det varit fruktansvärt kallt. Blåsten har liksom gått igenom hela kroppen. Tog våra promenader men det var inte speciellt skönt att vara ute. Fattar inte varför vädret ska ändra sig så, var ju närmare 10 grader varmt här i veckan och det var så skönt.

Tyckte låten som vann var okej har ju hört den ett antal ggr, första gången jag hörde den så tyckte jag inte den var så bra. Men många låter blir bättre och bättre ju mer man hör dem. Hoffstens låt har jag bara hört en gång tycker inte det blir riktigt rättvist när vissa låtar spelats jätte mycket och en del knappt alls.

//Jonnix

Kitten86
0

Sant det där med "air time", vissa hörs och märks mer i media och är kanske inte så konstigt om de får fler röster!