Fodertunna
Undrar vilken fodertunna jag ska köpa till min shelties? Hur många kilo Vil ha så det räcker ca en månad drygt , men vet inte hur mycket dom äter per dag, vad är vanligast?
Är det inte bättre att köpa en fodertunna efter storleken på säcken du kommer att inhandla i stället för mängden. Oftas finns det ju bara sorter av storlek på maten, men mindre och en större. Då slipper du ju om du köper en stor säck som oftas blir så mycket billigare att ha det som inte får plats i tunnan någon annanstans.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Skulle också rekomendera att köpa tunna efter säck. Hur irriterande är det inte när man ska hälla över makaronerna i pastaburken, men det blir 1,5dl över? :P Detsamma upplever man med tunnorna.. Nu har jag säck med ziplock, så jag skänkte bort mina tunnor till en hästtjej.
Köper du väldigt små säckar så är det väl bara att smälla till med en större
Paulina
Jag fick min fodertunna när jag köpte mat till hundarna, foderföretagen har ibland erbjudande så att man får en tunna när man köper en säck med foder. Kolla i din djuraffär är mitt tips, fråga om det finns en tunna som medföljer köpet av den mat du tänker använda till hunden :)
Tack för svar:) fick en tunna med när jag köpte en 14 kilos säck till min andra hund, men vill ha en mindre nu, men finns säkert olika storlekar, får hålla kolla och se vad som blir bäst:)
Visst är det så, det är flera olika foder som skänker med en tunna då man köper en säck,
#6 Snygg! Jag har problemet att dom måste vara sega att öppna. Annars gör Mickey inbrott 😈 Vilket inte slutar så bra för hans mage..Töserna här hemma är en av den kalibern som Mickey och försöker inte ens✨
Ja, jag har en sådan i vitt. Passar fint in i ett lantkök!
Ojj, ja det kan jag förstå att du behöver då. Då är det väl mer en "traditionell" fodertunna med klämmlock som gäller?
#8 Skulle vilja ha en fin jag också,,,😢 Men tjuven gör att så blir det inte.
Nej, blir ju någon form av special design med snodd eller så isåfall på den så att inte tjuven kommer in 😉
Segt lock på den jag har. Vilket är Mickey säkert. Men där imot många naglar som rykt på en annan då den är även "matte" säker.😟
Jag håller med dom andra, köp en som är lika stor som fodersäcken! Annars rekommenderar jag dig att kolla på tex. Rusta. Där finns det ibland tunnor som du kan ha foder i.
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*