Söker sheltie
Hej!
Jag söker en sheltie tik. Kvittar om den är på foder eller tillsalu. Helst i närheten av skåne!
Har kollat på sssk's hemsida och har mejlat dem flesta, men fått svar som att hunden redan är hos sin fodervärd.
Vet du/ni någon som säljer en tik eller har en på foder så får ni gärna mejla eller skriva en kommentar.
Tack på förhand!
/ Lina
Jag vet tyvärr ingen.
Har du kikat på blocket? Annars så är det ju bara att vänta och se. Att skaffa hund, oavsett ras, är ju inget man ska stressa fram.
Är det för att du vill ha en äldre/vuxen hund och slippa valperiet? Eller är du intresserad av valp?
Japp, jag har kollat blocket.
Nix, jag vet. Det får ta den tid det vill egentligen.
Det är för att "slippa" valperiet ja. Valpar är det mysigaste som finns men om jag ska kunna sköta skolan så har jag inte tid med en valp också och därför blir det en äldra hund eller en unghund :)

Ett tips är att höra av dig till olika uppfödare även om de inte annonserar om någon själva så kanske det vet någon, så hittade jag Juno :)
Vania och Juno
Du hade kunnat fråga Pianellas kennel om deras Estelle (sobel unghund född siste mars, blir för stor för utställning) är såld eller ej. Det har inte stått något på bloggen om att hon sålts i alla fall, men jag vet tyvärr inte. Kan vara värt ett försök?
#3 japp, ska göra det när jag kommer hem! #4 åh, då ska jag höra med dom :)
Inte Skåne visserligen, men när jag såg den här annonsen så tänkte jag på din förfrågan..
http://www.blocket.se/jonkoping/Mkt_fin_Shetland_Sheepdog_tik_10_man_43900908.htm?aw=1
Kanske du kan hjälpa en av dessa hundar som är i akut behov av hem?
https://www.facebook.com/pages/Upphittadedjurse/184859494911718
Estelle skulle jag köpt, men hon hade ömmande framben och skulle inte klara av,agiliryhund :/ men gud vilke härlig hund annars, blev kär!
Hittat någon anna potentiell hund?
Den tiken mailade jag på, hon är såld! :)
Jag sätter en tass här! Har gjort en nyttig sak iaf.
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Hur går det?
hej alla!
förlåt för att jag har varit så seg på att svara!
har haft datorförbud osv. jag har kollat på era tips. tack så mycket!
Jag har mejlat runder olika kennlar och sånt. ska troligen göra en intresseanmälan på en av dom 2 sheltiesen som fanns på "upphittade djur"- gruppen på fb :)
http://www.blocket.se/landskrona/Shetland_sheepdog_44094208.htm?aw=1
Ännu en - och den var i Skåne!
tack :D
ska mejla direkt :D
Hur går det för dig i din jakt på en sheltie att dela livet med?
#16 jadu, de går inte riktigt bra.. alla jag mejlar har antingen inga hundar på forder/till salu eller så är dom redan tingade.. :/
Tråkigt, men fortsätt leta. Ta kontakt med kennlar du är intresserade av och sätt dig på väntelista annars…
japp, de får jag helt enkelt göra.. :/
Lycka till med letandet.Då du minst anar så kanske just hunden för dig dyker upp
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#20 ja, de hoppas jag verkligen :)
Jag är oxå intresserad av en Sheltie, fast en hane. (Har haft en hona innan) Även jag från Skåne, så följer gärna med i denna tråden.
Önskar oss lycka till 🙂
Som till tidigare intresserade rekommenderar jag att hålla koll på blocket och på sssk.org efter potentiella hundar.
Annars kan man kontakta uppfödare, ibland söker de efter fodervärdar eller nya hem till "pensionerade" avelshundar.
Kan inte mer än att hålla med #23!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*