Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettagility-freestyle-mm
Läst 1695 ggr
Kitten86
0

Första pinnarna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har första pinnarna infunnit sig! Är så glad.

Beroende på både jobb och ekonomi så har jag inte kunnat tävla speciellt mycket. Vi var på endast 4-5 officiella tävlingar förra säsongen /som var vår första) och pinnarna uteblev mestadels på grund utav slalomet där vi åkte på 5 fel och ibland 10 fel.

Senaste tävlingen gjorde vi den 22/9 förra året, med bra placering fast med fel. Efter det tränade vi en del på just slalom och slalomingångar vid ett par tillfällen. Därfter har vi tagit det lungt.

Så var vi på första tävlingen för iår i lördags. Jag tänkte att det går som det går med tanke på att vi inte tränat alls på ca ett halvår. Men uppenbarligen kan man "vila sig i form".

Med ett härligt flyt genom båda banorna så kände jag på målrakan av båda att "det här kan f**n gå". Och visst gjorde de det!! Båda loppen nollade, med en 4:e plats i hoppklassen och en 6:e plast i agilityklassen (bland alla BC i large) så är jag grymt nöjd. Det blev både pris och pinne….. Och en smått blodad tand inför framtida tävlingar och kommande tävlingssäsong. Nu kännd det verkligen som om vi båda börjar hitta rätt i "tävlingskostymen".

Roligt var också att på denna tävling fanns sheltien representerad i alla storleksklasser!

Inte världens bästa bild kanske, men världens bästa Mr. Fluff!!

Kitten86
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första bilden men första prisrosetten tagen 😉

_Wilma
0

Grattis till första priset! :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
0

Tack!

Det var så man önskade att man hade någon på sidan av som kunnat filmat det hela som minne!

Tjalleman
0

Stort grattis till er båda!

Första pinnarna är speciella,dem minns man.🙂

Hoppas att er agilitysäsong fortsätter i samma anda och härligt att vinna över lite BC också.

Grattis ännu en gång!

Jämtlänning
0

Åh va roligt! Stort Grattis till er !

Beckibus
0

Ännu en gång grattis!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Kitten86
0

Tack allihopa!

Känns fantastiskt fortfarande! På tävlingen blev jag tom snopen när jag insåg vad vi precis gjort!

Nu ska här snart börjas träna igen och finliras så hoppas jag på att vår känsla behålls under resten av tävlingssäsongen 😃

I april börjar vi på en ny tävlingskurs och sen till sommaren ska vi gå en helgkurs för Camilla Brundin vilket ska bli kul.

Kul var också att jag träffade på "clifford&dizzy" från sheltie.ifokus på tävlingen som kom fram och var bara tvungen att fråga om det inte var River!! Jättekul start på tävlingsdagen 😎