Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbilder-och-lekar
Läst 4141 ggr
[Murvel]
0

Bilder: skuggsobel

Hej!

Jag skulle bli jätteglad om ni som har en skuggad sobel (sobel med alltifrån svart "sadel" till lite mörka toppar) hade lagt in bilder på hur hunden såg ut som valp, unghund och vuxen. Eller något av det i alla fall 👍

Och en fråga: blir alla soblar som föds i en trf + sobelkombination skuggsobel? Eller kan de också bli mer jämna och ljusare soblar?

Ronja06
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

10 veckor…

Mvh Emelie Förlägen

Ronja06
0

9 månader (har inte hänt så mycket efter detta… då hon fällt. Men hon är skuggad sobel) Båda hennes föräldrar är sobla, mamman guldsobel pappan skuggad. :)

Mvh Emelie Förlägen

Shelity
0

Här är Oliver som valp,11veckor

Hans mamma är skuggad sobel och pappan sobel, av tre syskon blev han den som blev skuggad.

Shelity
0

Här en bild från när han var 21månader, mattes vackra =)

[Murvel]
0

Så fina bilder!

Syntes det när de var små valpar (0-8 veckor) att de skulle få skuggning? Jag tänker på bilden i #3 exempelvis: där hade jag nog inte kunnat gissa att det rörde sig om en skuggsobel. Eller ser man det för att öronen/hjässan är mörkare?

Upplever ni att skuggsobel har en lika stor chans i utställningsringen som ljusare soblar?

Kitten86
0

Man brukar säga att valpen kommer få färgen som den har på öronen 😉 Så man kan se redan på små valpar, men visst kan man aldrig veta exakt hur mycket skugga som valpen kommer få som vuxen.