Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettmat-och-godis
Läst 2756 ggr
Kitten86
0

Alternativ till Lick Treat

Har i en annan tråd på iFokus fått upp ögonen för denna påfyllningsbara belöningstub. Låter helt underbar då man gör sin egen "lick treat" och kan fylla den med hundens egen favvoritbelöning (som går att squeeza fram).

Har beställ en för att se om den passar oss, men tror att den kommer det! Kan jag fylla med olika goda, mjuka, härligheter för River att sukta efter på träning 😃

Finns det någon som har erfarenhet av detta, eller liknande? Någon som testat denna påfyllnadsbara belöningstub eller kanske rent av har olika tips om något gott att stoppa i den?

Busan12
0

Hej!

Jag har ingen egen erfarenhet av den men läste

i ett annat forum att en hund hade fått sönder den o

satt en bit i halsen. Det beror nog väldigt mycket på vilken sorts hund man har men man bör nog kanske ha uppsikt över hunden när

dom håller på med den.

Vh

Busan

Kitten86
0

Busan12
Jag tror du tänker på vanliga Lick Treat när du tänker på att en bit lossnat. Har också hört att vissa hundar som lyckats bita till på "deodoranten" Lick Treat:ens roll del och har fått bollen att lossna och sen svalt den.

Denne belöningstub fungerar egentligen som en vanlig kaviartub, typ, fast den är gjord i plast så hunden inte kan skära sig på en samt att det ska vara enkelt att squeeza ut det god, göra rent den etc etc.

Busan12
0
Busan12
0

Ja, det har du rätt i. Den här verkar ju mycket bättre.

Kitten86
0

Fick hem min tub igår (av alla färger den kommer i fick jag en rosa 😉)

Tror att den kommer bli jättebra, faktiskt. Nu ska jag bara hitta på något smaskigt kladdigt att stoppa i den, så ska den få följa med på vår kommande agility tävling 😃

medde
0

#5 Berätta gärna hur den fungerade, nyfiken,,, Men vad jag läst verkar den bra

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Beckibus
0

Jag köpte en i förrgår på en agilitytävling och sen dess är jag fast! Den är helt grym, så enkel att fylla på och squeeza ut innehållet. Mopsen älskar den också!

Jag älskar denna tub och rekommenderar verkligen alla att köpa en!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

medde
0

Då kanske man ska ta en riktig funderare och ta och kanske köpa en.

Kitten86
0

#6/8
Helt underbar!! Rekommenderar dig varmt att köpa en om den typ av belöning passar dina hundar! 

Provade den hemma först i köket och River gillade den på en gång! Sen fick den debutera i lördags på agilitytävling. Där kom den väl till pass då han smällde till med att nolla båda loppen och fick både pris och pinne (med en 4:e resp. 6:e plats bland alla BC!)

Även testat att ha den i fickan med på promenad, vilket också fungerade bra. Jag mixade mini köttbullar med vatten till en lagom smet som min kille uppskattade varmt 😃

medde
0

Jag har använt flera olika av Lick Treat. det är en succé från hundarna sida. Så det får bli en sådan här också

Kitten86
0

Kul. Lick Treat var ingen höjdare för River i längden. Men denna tub jobbar han verkligen för!!

medde
0

Mina gillade Lick Treat,.Men den här verkar helt perfekt

Tjalleman
0

Min ena gillar Lick treat,men den andra tyckte sådär.tog den mest för att den andra inte skulle få allt typ.

Kitten86
0

Då skulle nog dina andra uppskatta den här 😎