Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: allmänt
Läst 727 ggr
Prizma_o_Kristall
0

Lovelyness Fly Me To The Moon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Nu ska jag presentera Pyret, min söta tjej på 6,5 år:)

Pyret flyttade in i familjen den 23 Juni 2007, och hon tog sig in i allas våra hjärtan direkt:) Hon är en helt underbar tös.

Hennes kompis heter Frankie, och han har också en egen tråd:) Dem två kommer jättebra överrens och Frankie har fått Pyret att bli lite busig:) Genom att hon träffat en unghund på 1 år så har hon föryngrats mycket, innan var hon mer stilla och verkade äldre än 6,5 år. Men nu är hon som en valp. Vilket är jättekul att se:)

När hon kom kunde hon inte gå fot, utan kopplet var hela tiden sträckt. Vilket blir jobbigt om man går med 2 hundar i koppel. Men nu har jag lärt henne gå fot, det tog bara ett par dagar när jag väl började träna in det:) Hon lär sig även av Frankie, hur lydig han är.

Lite om hennes bakgrund:

Jag vet inte så jättemycket om henne egentligen, utan när vi ringde på annonsen så var det inte ägaren som hade henne. Utan ägaren hade lämnat hundarna (2 st) till ett djurpensionat. Detta var 1 månad innan dem fick komma till nya ägare. Förra ägaren hade haft 4 hundar, 3 shelties och en blandras. 2 av sheltiesarna flyttade till någon släkting. Sedan var det dessa 2 kvar. Och Pyret fick flytta hem till os:)

Förra ägaren beslutade att omplacera sina hundar eftersom att hennes man var allergisk. På den vägen är det, så det var inte något fel på hundarna så det var därför dem omplacerades:)

Mankhöjd:

35,5 cm

Öronställning:

Vippöron

Temperament:

Lite blyg, men när hon lärt känna en så är hon hur gosig som helst:)

Pyrets favoritsysslor:

Gosa, busa med Frankie och att äta torrfoder

Favoritmat:

* Torrfoder

[Malin3033]
0

Jätte fin liten Pyret! Förstår att ni blev helt kära! Har faktiskt sett henne på blocket innan jag hittade Ronja eftersom det var först tänkte att vi inte skulle ha någon valp. Men vi hann aldrig ringa till ägaren eller så. 

Jag är jätte nyfiken på hennes bakrund!

Prizma_o_Kristall
0

Här är hon på bild, tillsammans med bästisen Frankie:)

Prizma_o_Kristall
0

:)

Prizma_o_Kristall
0

#1 Hihi, vad roligt:) Nu kommer du ju "lära känna" henne iallafall, på sätt och vis:)

Prizma_o_Kristall
0

Sötnos:)

medde
0

Hon va ju en söt  flicka,
Frankie måste väll vara nöjd?
Ska bli kul att lära "känna" henne här!
Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0

Vad söt hon är!

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
0

#6 Ja, Frankie trivs jättebra med Pyret i sitt sällskap. Och Pyret trivs med Frankie:)

Självklart kommer mer info om henne att komma, när jag lärt känna henne ännu bättre:)

#7 Tack! :)

Jojsan
0

jättefin är hon :D och kul med infon :P