Mankhöjd?
Jag är inte så speciellt bra på mankhöjden då det gäller shelties. Vi mätte Kellys mankhöjd då hon fyllde 1 år. Och det visade sig att hon endast är 30.5 cm i mankhöjd!
Är detta helt "normal" storlek för shelties, eller är det för litet?
i utställningssyfte så ska honor vara ca 35,5 avvikelser mer än 2 cm upp eller ner inte önskvärt tror ja det var..
men hon kanske inte har växt färdigt?

Avvikelser med mer än 2,5 cm uppåt eller nedåt är absolut inte önskvärt i utställningssyfte… Frankie är istället för hög, 43-44 cm!
#1: Troligen har min Kelly vuxit klart. Hon har redan löpt en gång. Och oftast brukar tikarna stanna i växten enligt våran uppfödare. Sedan är hon redan mycket välbyggd enligt uppfödaren, och hon blir förvånad om hon växer mer.
#2: Okej, bra att veta. Då hoppas jag iallafall att min valp Twix inte blir för liten eller för stor. Det enda konstiga är att min hund Kelly vunnit 3x CK på utställningar trotts att hon är så liten.
Eftersom din hund Kelly har löpt tror jag inte att hon kommer att växa mer. Ronja växte iallafall inget mer efter första löpet.
Mvh Emelie 
Grattis till alla CK! Men om hon nu har så många CK, är du säker på att du har mätt rätt?
detta finns på SKK sida ang mankhöjden
Enl SKK
Så säger dom om mank höjden
Ideal höjd hane 37 cm
tik35,5cm
avikelser med mer änn
+/- 2,5 cm från dessa idealhöjder är absolut inte önskvärt.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Axeva verkar inte finnas kvar på forumet. Det kom aldrig nåt svar på den andra tråden heller-
Det stämmer axeva har avslutat sitt medlemskap på ifokus
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
hmm.. tråkigt att inte svara på de svar hon fått, bara gå ur..