Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1132 ggr
Jojsan
0

Hundar i bussar

Vad har ni för erfarenhet av hundar i bussar i era trakter? får man åka med hund i bussen? är det en speciell storlek som de högst får ha? hur allmänt ligger det till med bussar och hundar?

medde
0

Jag  har  åkt buss och t-bana med mina doberman som jag haft bara för att social träna dom när dom va unga.
Menar du vanlig buss så brukade jag vara vid barnvagn delen med hundarna,
Det bekvämaste  ställe för hunden.
Mest plats där!
Har aldrig hört ang storlek på hund , haft även Grand  danios
Åkte buss och soc tränade "no problema"
Hund som hund  välkommen på buss .
Har även åkt till norrland med ´2 st dobbisar på tävlig  ,åkte då buss upp.
kisspaus   sträcka på benen så va dom nöjda,samt lite vatten
Mvh medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jojsan
0

i sådana bussar som jag menar finns det inga barnvagnsplatser.. :P bara vanliga 2 platser så man ser rakt fram..

medde
0

då tycker jagattdu sätter dig näst lägnst bak med hunden på gången
Då brukar man inte vara i vägen

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Jojsan
0

hehe nej :P men ett till problem, jag är åksjuk och burkar helst sitta långt fram xD men för hundens skull, så skulle jag ändå sitta långt bak xD

men det är det om man ens får åka med hund i buss.. hmm.. ska kanske kolla upp det :P

Paulines
0

Enligt vad man får och inte så gäller det på buss att sitta längre bak, man får inte sitta framför "mitten" pga människor med allärgiska besvär sitter där framme, ras och storlek spelar ingen roll. Jag brukar ha Roy antingen i sätet brevid mig Generad, eller så ligger han på golvet brevid mig. På tunnelbana får man ha hund och där brukar Roy ligga mellan mina ben under sätet.

Jojsan
0

ok fast det kanske är olika på olika ställen i landet? jag ska iallafall kolla upp det hur det är här :) men kul att veta att det brukar funka :)

[Malin3033]
0

Här så är det fullt tillåtet med hund i buss. Det enda kravet är att hunden är sas längst bak i bussen. Detta gäller även om man åker med andra djur eller har stallkläder på sig.Flört

AnneN
0

Här får man åka buss med hund men då kostar det lika mkt som en barnbiljett och man ska åka längst bak i bussen. men om det är nån som klivit på innan som är så allergisk så hunden inte kan vara i samma buss så får man snällt vänta tills nästa buss.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jojsan
0

har kollat upp det här och det är i princip likadant som för #8 :)

chicago
0

jag har åkt mycket buss med min sheltie och det är inga problem, du ska endast bara sitta på bakre delen och då betalar du för honom/henne som hon var ungdom. detta är apsolut inget problem och har aldrig hört någon gnälla, min lilla buse har till och med fått¨åka gratis.. men det ska vi inte prata högt om :P dom behöver inte sitta på barnvagnsplatsen min sitter på sätet brevid om det inte är fullt då får han annitingen sitta knä eller på golvet för han får ju inte ta för mycket plats :P inget och oroa sig för. :)

Jojsan
0

ok verkar bra :P