Hundbur Artfex
Ska köpa en Shetland Sheepdog Det ska i slutet av Juni,går i pension till semestern.Jag har kollat lite på hundbur av märket Artfex.Vilken storlek bör vi välja?Det finns ju fyra olika storlekar.Jag hade tänkt small blir den för liten,den får väl inte vara för stor?
Hej!
Jag har en Artfexbur och är jättenöjd med den :) Om sheltien förväntas bli "normalstor" tycker jag att en small räcker, den bör kunna sitta och ligga bekvämt i den. Vid en eventuell krock ska buren inte vara för stor för då kastas hunden runt.
Tack för ditt svar,då borde jag klara mig med den mindre.
Hej. Håller med #1#Jag köpte precis en sådan bur förra sommaren och är mer än nöjd med den. Det är mitt bästa köp förutom min lilla Ziggy….
Jag har en väldigt liten sheltie men small är väldigt rymlig och bra för honom. Nej den skall inte vara för stor ifall det skulle hända något.
Small borde räcka väl. Men som sagt var en kanonbur är det och det som är bra är att det går att när mn sätter ihop den är att välja vänster eller höger där den skall stå sen sätter man bara fast den med spännbanden i säkerhetsögglorna- Lycka till