Hundnamn
Vet inte om det finns en någon liknande men äldre tråd. Men skapar en ny.
Många går i valptankar och planer inför våren. Men vad ska valpen heta när den äntligen får flytta hemifrån?
Bomba tråden med alla bra hundnamn ni har på lager! Både för tikar och hanar 🙂
Tik:
Lea
Tea
Iza/Isa
Lysa
Spränga, ett riktigt coolt namn tycker jag!
Röjja
Vilda
Flicka
Lova
Skoja
Vilja
LYCKA
Lansa
Ilma
Like
Laura
Idelma
Energy, engelska uttalet.
Hane:
Billy
Edwin/Edvin
Eros
De är namn jag tycker om, finns fler som jag inte kommer på nu!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Jag har mest hanhunds namn på lager då jag själv inte är en "tik människa".
Hane:
Ares
Ajax
Devin
Edvin
Elwin
Eros
Jason
Rafael
Tristan
Zero
Tik:
Enya
Kalliope
Luna
Skojja
Skye
Troja
Jag har ett namn som jag gillar jättemycket men dom min kille vägrar, "frugan". Tycker att det är ett jättehärligt namn :)
Nog var det udda men skulle inte själv döpa en hund till det 😉
· Albin
· Aslan
· Balto
· Basse
· Bilbo
· Casper
· Castro
· Chico
· Diezel
· Dexter
· Eddie
· Fidel
· Happy
· Ice
· Kasper
· Kenzo
· Kevin
· Linus
· Mimos
· Minus
· Minos
· Nico
· Paco
· Ramses
· Ricky
· Scooby
· Shiro.
· Sky
· Speed
· Stewie
· Teddy
· Tintin
· Timmy
· Turbo
· Viggo
· Willow
· Yoshi
. Yoda
. Zebbe
(Kitten86 snyggat till formateringen lite)
haha ingen aning om varför formateringen blev så märklig i ovanstående inlägg.. men det är min namnlista inför kommande hanhund i alla fall 😛
Speed ligger nog bäst till för egen del just nu. Till tikar gillar jag namn som "vissla" "vilda" "vilja"
Jag gillade dina namnförslag Minus och Ice 😃
Jag gillade Lysa och Luna väldigt mycket :) Haha! Bara jag som gillar Frugan, sambon var inte så sugen att stå och ropa det ;)
Nej, det kan jag tänka mig! Förstå så dumt det måste kännas när man ska ropa efter hunden i skogen 😃
Om jag någon gång skulle skaffa en hanhund skulle han få heta Dexter. Min systers hund heter Tage. De har även haft två andra hundar och de hette Sixten och Kosmos. Själv har jag haft en som hette Xina och har ju Buffy och Phoebe just nu. Mina svärföräldras hundar har hetat Enzo,Tessan, Lotta, Desie och just nu har de en som heter Kajsa. Grannens hanhund heter Sigge. Milton är ju oxå ett fint namn tycker jag. Det här var några förslag från mig.
//Jonnix
#8 Inte alls imot "frugan! Vi har haft på klubben rottisar som hetat Leif och Morfar och även en rimfrost. Det fanns även en boxer som hette "Fari" Husse tyckte det var så kul med en hund så då han skulle ut så skulle han rastafari.. En granne döpte sin hund till "Heter"
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#11, jag gillar också namn med lite humor i :) Jag tyckte att min vän skulle döpa sin Ridgeback till Frugan, men det blev ett annat namn tillslut. Men just på ridgear tycker jag att det passar jättebra med Frugan ;)
Här kommer några av mina favoritnamn: Tik: Doris, Lola, Wilma, Frugan, Prillan. Hane: Harry, Sickan, Pablo, Douglas.
Oftas tycker jag att ett namn blir så givet då man har sin hund i famnen. Då kommer dom namn man tänk på upp och ett stannar kvar på något sätt..
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Vi hade en diskussion i skolan när jag berättade att jag döpt min valp till Skoja, hur många de va som sagt "soja" osv. Det spårade väl ut lite så förslagen blev "**Hemligt, vad heter den, dedu, och hunden".
**
Hittade ett namn jag fastnade för väldigt mycket till tik igår var "YRA" väldigt gulligt tycker jag. Även "LYRA".
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Ja Yra och Lyra är jättefina namn tycker jag! :)