Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1734 ggr
[Murvel]
0

Spännande veckor :)

Tikar som parats nu, eller inom några veckor, valpar runt mars/april och då är valparna leveransklara i början av sommaren. Så nu sitter jag och försöker luska ut om någon av de hundar jag är intresserad av kanske tillhör en av dessa :)

Hade egentligen inget mer att säga, hehe. Finns det kanske andra här som också sitter och kikar och väntar nu?

Beckibus
0

Ååååh du känner mig så väl! Jag kollar på blocket hela tiden och känner verkligen, GE MIG EN SHELTIE!

Men planerna är att det kommer en blå liten Tea/Lea till mig lagom till sommarlovet.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Murvel]
0

#1. Jag hoppas också på en blå, gärna med vit krage eller bläs. Eller en trf hane med helvit krage. Men jag får se, det kanske rent av blir en sobel. :P Beroende på vad som känns rätt där och då.

Tidigare har det känts frustrerande att vänta men nu känns det förväntansfullt i ställetGlad

[KakanE]
0

Ja jag! Var och hälsade på en uppfödare igår och allt klickade. Så nu håller vi tummarna och väntar med spänning på att det blir valpar och en till oss :)

[Murvel]
0

#3. Spännande! Planeras parning eller kanske rent av valpning snart?

Kitten86
0

Även här så kikas det en del då det känns som att det börjar bli dax för nästa sheltie. Har span på två kennlar/uppfödare som känns bra och som båda planerar att para de tikar jag råkar vara intresserad av här i början på 2013.

So you never know…. Tungan ute

[KakanE]
0

#4, Ja det planerad parning. Så nu håller vi tummarna att det blir valpar! :)

[KakanE]
0

#4, Ja det planerad parning. Så nu håller vi tummarna att det blir valpar! :)

Beckibus
0

Ja, lagom med vitt, inga fläckar utan svarta PRICKAR (vilket sheltie ska ha, det ska inte ha fläckar.) och runt 38 hög! Min perfekta sheltie.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

[Murvel]
0

#5. Du också? Vad skoj! Då är vi eventuellt en handfull här inne som har valpar sen till sommaren. Synd att alla antagligen bor långt ifrån annars hade det nästan varit bud på sheltie iFokus valpträff :P

blandiscasper
0

Jag väntar så jag får magsår!! haha, en kull ska födas nu v6 kring 8 februari!  hoppas sååå att min lilla kille ska vara en av dom :))

visst är det härlig att vänta! men ack så långsamt tiden går…

vill ha en trefärgad..

Kitten86
0

Japp, har kikat och varit sugen ett tag. Men tänker inte stressa utan väntar på att allt känns 100% rätt både med uppfödare, tik och bakgrund. Men förhoppnigsvis så kommer det en till sheltie inom en snar framtid. Det bästa, enligt mig, är att ha en valp lagom till sommartiden Cool

[Murvel]
0

Nuu är det snart februari. Jag sitter och väntar på svar från en uppfödare som inte hade bestämt sig för om en viss tik skulle paras eller ej. Tiken skulle i alla fall löpa i februari och då ska hon maila mig om det blev någon parning eller ej. Så nu vill jag bara att dagarna ska gå så fort som möjligt så att jag får svar om parningen - då kan man ju börja hoppas på riktigt!

[KakanE]
0

Jag förstår känslan #12! Jag väntar på besked från ultraljud. Så spännande!

blandiscasper
0

Åh rolig tråd att följa :) själv har min tik 8 ca dagar kvar till födelse! Åh som jag hoppas att han ligger där i och väntar på mig ! Hoppas du murvel får ett positivt svar!

[Murvel]
0

Bra nyheter och mindre-bra nyheter.

De bra nyheterna: den uppfödare jag är intresserad av ska inte bara para en tik utan i princip allihop. (varav tre tikar är från samma linje, den linje som jag är intresserad av, så det finns potentiellt tre intressanta valpkullar samtidigt)

Mindre bra: De är allihop sena i löpet! 

hehe, mer väntan nu alltså. Men OJ vad mycket kul att vänta på!

Kitten86
0

Tillhör ju naturen nycker 😎

Men vad roligt ändå att du har tre potentiella tikar!! Ska de paras med olika hanar också?

Beckibus
0

Håller tummarna på att dom börjar snart! :)

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

[KakanE]
0

Hur går det för er allihopa i väntan på valp? Här väntar vi med spänning på födsel :)

[Murvel]
0

Vet inte riktigt längre.. En person påpekade vänligt men bestämt hur svårt det är att få tag i en trf eller blå i dagsläget så jag vet inte om jag vågar hoppas på att jag ska kunna få en "bra" valp i den färgen (vill gärna kunna ställa ut). Men nu har parning precis skett i alla fall så jag får helt enkelt vänta och se vad som händer :) 

(haha, fortsätta vänta det vill säga.. usch den här väntan verkar aldrig ta slut. sorry för tråkig tråd!)😴

[Murvel]
0

Uppdatering: Nu är två hundar på två olika kennlar konstaterat dräktiga. Hoppas att någon av dem föder en liten hanvalp som passar oss :) Men det är inte valpning förrän om fyra veckor. Ibland går tiden allt bra långsamt!

Kitten86
0

Spännande ändå att vänta och hoppas p 2 tikar. Det ökar ju oddsen iallfall att ni ska hitta en liten hanvalp som passar er.