Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 2628 ggr
ziggy 57
3

Leriga tassar prova Paw Plunger

Jag köpte en tasstvätt Paw Plunger på Hundmässan eftersom en annan hundägare rekommenderat den och jag trodde jag köpte något onödigt..Men när man fyller den med varmt vatten innan man går ut så ställer jag den innan för dörren med en bra torkhandduk.Man stoppar ner en tass i taget .Och eftersom det är borstar i den så vips blir tassarna som nybadade.Visst ibland är det ju smutsigt även ovanför och under magen…Då blir det dusch.Men när dom bara har smutsat ner tassarna så är verkligen denna kanon eftersom sand allt försvinner..

Googla på" Tasstvätten Paw Plunger hjälper dig med leriga tassar." Det finns 3 st storlekar men jag tycker det räcker med small.Ser ut som en stor temugg som man kan öppna och lätt att rengöra. Skall nog köpa en till att ha på jobbet för där är det mycket sand o smuts på gatorna nu.Kul att dela med sig när något verkligen funkar bra…

DesK
0

Tack för bra tips! 🙂

/Désirée

Kitten86
0

Låter som ett bra tips! För hundar som endast blir skitiga om tassarna iallafall.

Men har ärligt lite svårt att se det som något nödvändigt för mig och min hund då min kille egentligen mestadels blir skitig högre upp på fanorna fram, rumpfanorna och i det långa håret på magen vilket gör att dusch är den enda lösningen…

Men bra att veta att det finns! Skulle vara ännu smidigare tycker jag om man utvecklade den så att man kunde få hjälp att rotera borstarna inuti så man slapp nästan stoppa ner sina egna händer tillsammans med hundens tass (kollade på youtube klipp om paw plunger)

ziggy 57
0

#2# Hej Jo visst har du helt rätt. Oftast blir dom ju skitigare högre upp. Men jag tycker den funkar bra när bara tassarna är smutsiga. Och jag uppfattar inte den att man måste stoppa ner handen utan jag tar bara Ziggys tass och för ner den i muggen och drag upp o ner ett par gånger och så vips så är tassen ren. Kanske filmen är lite missvisande.

Men hur som helst så är det nog en smaksak kan kännas onödig. men för mig funkar den fint.

Kitten86
0

Kul att höra att den fungerar bra för er. Nej, visst kan filmer vara missvisande, då skulle man nog behöva se/klämma/känna på den irl innan man bestämmer dig 😃

HelenaV
1

Tack för tipset! Tror jag ska beställa en direkt. Jag börjar bli less på lyfta Roy till badkaret efter varje gång vi varit ute. Och det är oftast bara själva tassarna som är smutsiga. Smutsen under magen och ljumskar kan vi borsta bort med microfiberhandduk.