Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: allmänt
Läst 852 ggr
[Murvel]
0

Hur var er valp hos uppfödaren?

Hej!

Det hade varit roligt att få reda på hur er valp var när ni hälsade på den hos uppfödaren eller, om ni tog en omplacering, hos föregående ägare. 

Föll ni för den direkt eller tog det flera tillfällen? Var valpen/hunden nyfiken på er eller ville den mest strutta runt för sig själv eller med sina syskon? Vad var det som fick er att inse att just den valpen/hunden var vad ni ville ha? 

Mvh

Murvel

[LinaP.]
0

Hade som 2 hundar att välja emellan en hane och en tik. Jag valde tiken som heter Ida för att hon hade det där lilla extra och hon bjöd på sig direkt. För det första hon gjorde när jag kom in och hälsade på henne gav hon ''vacker tass'' och det bara klickade 😃.

Hon var nog både och. Hon var med sin familj och med mig. Men jag såg inget större problem med att hon var med familjen för hon var ju van med sin familj och inte med mig som var en främmande människa :)

Kitten86
0

Hela kullen, 5 st, var otroligt framåt och alla kivades om vem som skulle få sitta i knäet och ge flesta pussar (även om man oftast blev sittandes med flera samtidigt för finns det hjärterum finns det stjärterum!). 

Jag var ute efter en hane och dem var två hanar i kullen. Båda var helt underbara och framåt, orädda och kärleksfulla. Även om jag mest föll för det som nu är min underbara kille. Lite mer intresserad av mig än den andra hanen. Dem var ofta ute på äventyr tillsammans. Men jag var inte intresserad av en sobel så mitt val blev egentligen enkelt då min hund är sv/v. Valet är som sagt inte enbart grundat på färgen men blev "utslagsrösten" i valet eftersom båda var lika underbara.