sheltie hane till salu?
någon som vet någon som har en sheltie hane för omplacering? unghund helst. min pappa har börjat gå med på att kanske ha en sheltie istället för en jakthund. men vi har inte direkt tid för 'valperiet' och sen har vi en 2årig golden retriever, som kanske är lite för vild för en valp, han fattar att dom är små, men kanske inte tänker sig för alltid, han har inga problem med aggressioner men lite vild kanske…
våra grannar har en labbe och en bigel som vi(jag och min kompis) brukar gå ut och gå med tillsammans med min golden retriever. det är lite jobbigt i början då men sen bryr han sig inte så mycket, eller ibland försöker han busa upp de andra hundarna för att leka.
men frågan var, vet ni någon som har en hane för omplacering? har letat runt genom hela internet typ, endast valpar och två stycken hanar. en som var meriterad, så den var ju för dyr, och en som ligger på 'andra sidan' sverige… så i Götaland, så nära jönköpingslän som möjligt.
väldigt tacksam för svar! (visste inte vilken 'grupp' jag skulle ta, så satte på allmänt… hoppas det inte gör nåt…)
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Idag såg jag en unghund som var till salu på Quuedys kennel, spana in länken nedan.
http://www.blocket.se/alvsborg/Shetland_sheepdog_44838316.htm?aw=1
ja, den vore nåt :D tack jätte mycket för svaret :)
tack för svaren, ska genast visa min pappa och se vad han tycker :D