Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1562 ggr
[Murvel]
0

Dusch eller badkar? (ja, hund!)

Hejsan,

vad föredrar ni till HUNDARNA - dusch eller badkar? Jag tänker att dusch är lätt att få in hunden i, men finns kanske större risk att den lyckas smita ut alldeles blöt :P. Och att badkar kräver att man lyfter i hunden (?) för att kunna spola av den, men att det är lättare att hålla koll. 

Nä jag vet inte, vad säger ni? 

Jag och sambon ska flytta och den ena vill ha dusch och den andre vill ha badkar, så nu försöker vi hitta något som gör det ena bättre ;)

Kitten86
0

Jag väljer dusch, lätt att få in/ur hunden och jag tycker man får bättre arbetsställning när man ska duscha hunden så man kan sitta i bättre jämnhöjd än att behöva halv böja sig ner i ett badkar och jobba längre ifrån kroppen…

Men jag är också mest van vid dusch som säkert också är en stor anledning 😉

_Wilma
0

Jag ställer Wilma i badkaret då jag duschar henne. Hon är inte tung att lyfta, så det fungerar bra.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
0

Hur blir arbetställningen. Jag känner bara att det blir ju att böja sig och jobba längre ifrån kroppen…

_Wilma
0

#3 Jag står på knä och slipper då böja ryggen, men kommer ändå intill och slipper bli blöt.

Det är nog en vanesak vilket som man tycker är bäst.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Princesseen
0

Jag sitter på rumpan i duschen när jag duschar min lilla krabat. (Har duschvägg och duschen är 90*120cm). Förut stod jag men fick jätte ont i ryggen. Så nu duschar jag honom sen får han busa med handdukar utanför duschen tills jag dushat klart, efter sen så blåser jag honom.

Lavine
1

Jag tror som ovan att det är en vanesak. Här har vi badkar, och jag tycker det är jättebra. Lyfter ner honom och så står han där. Om jag nån gång lånar en dusch till hunden så är jag snart halvblöt jag med.

Däremot får jag lätt ont i ryggen av att stå böjd över badkaret, även om jag står på knä.

Linnsan91
0

Jag använder dusch och tycker det är smidigast. Då får jag en bättre kontakt med Texas och han känner sig nog mer trygg än att stå i en stor "skål" och så.. men det är bara min gissning =) Det har fungerat bra hittills men det krävs ju en dusch av mig också efteråt:P

[Clifford & Dizzy]
0

Vi har badkar tycker att det fungerar utmärkt med Dizzy (sheltie) men jag skulle hellre ha dusch när det gäller Clifford (dalmatiner) eftersom han väger ca 30kg är han lite tung att lyfta i.