Tips på hundbur till bil.
Hej skulle behöva lite tips på bra hundbur till mina hundar. Just nu har jag bilbälte till dem men vet att det inte är det säkraste för dem. Phoebe skulle säkert klara av att åka i bur lite värre när det gäller Buffy som är åksjuk känns bättre att ha henne under uppsikt i bälte. Men är på jakt efter en dubbelbur till dem. Har hittat en intressant på tradera den heter : Hundbur Aluminium transportbur med avdelare. Aluminiumprofiler och fanerade skivor Kanter av plast 2 dörrar Luta framåt 65 ° 90 ° tillbaka Vikt: 19,1 kg inre dimensioner per sida: 45 x 85 cm x 65 Lucköppning 38,5 x 69 cm Någon som har en sådan? Mvh Jonna
//Jonnix
Ingen som kan tipsa om bra hundbur??
//Jonnix
Kolla på MIM burar(tror att den heter så)ska vara den säkraste på marknaden har jag hört.👍
Lycka till med ny bur!
Hej
Jag kan verkligen rekommedera Artflex buren. Jag köpte small och den räcker gott och väl till en sheltie. Det var mitt bästa köp förra året.
Det viktigaste på hundbur är att den skall vara krocktestad och det är denna även Mimburen är det. Men just denna Artflex buren är smidig och att man kan bygga ihop den vänster eller höger där den skall stå sen sätter man fast den i säkerhetslinor som medföljer och som man fäster i dom ögglorna som man har i bilen bak. Tyckte det var bra pris på denna också.
Lycka till
Hej igen. Nu såg jag att du ville ha med 2 st dörrar. Men gå in och kolla deras hemsida på Artflex buren så kanske dom har det med 2 dörrar också.
Det är svårt att veta vilken st man ska ha. Någon som vet rätt st till hund som är mellan 38-40 i mankhöjd och väger ca 8 kg.
//Jonnix
Jag har också en Artfex hundbur och den är verkligen jättebra, krocktestad, skrammelfri och prisvärd! Jag har storlek medium och i den åker mina två hundar tillsammans.
TS: Hur har det gått med bilbur köpet?
#6 jag vill också veta vilken storlek man ska ha på buren :)
#8 Jag har hittat en bra bur nu :) jag åkte till en djuraffär där jag fick hjälp att hitta rätt bur. :)
//Jonnix
Vad roligt! Vad blev det för bur till slut?
#12 En riktigt bra bur.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥