Långa ben och lite päls :)
Hej, vår Ella är nu idag 20 veckor (ca 4½ månad, blir 5 mån 18.5), hon väger 4,6 kg och mankhöjden är ca 32,5 cm. Hon ser ganska mager ut men har fri tillgång till torrfoder och får dessutom laxolja och rått kött varje dag. Veterinären tycker att hon är i god form :)
Hon verkar ha förjorat rätt mycket av valppälsen och ännu har inte vuxna pälsen vuxit ut.
Har andras unghundar även haft period när de är mycket ben och inte ännu haft så mycket päls? Tycker hon ser rätt lustig ut :) Enda stället med mycket hår är huvudet och öronen…
Men världens finast Ella är hon ju förstås i alla fall <3
Ja jag brukar säga att dom är i fulåldern när dom är sådär oproportionerliga i kroppen och lite päls. :) det är bara att skratta åt det och det försvinner när dom blir äldre. ;)
Hon är i den så kallade fulåldern. Vilket är lite fel då dem är söta ändå :) Men snart kommer den mer vuxna och ädla sheltielooken fram.
Jadu, så där ser dem ut mer eller mindre i den ålder 😃
Bläddrade i datorn själv för inte alls länge sen bland bilder och tänkte "där är den fina bilden på honom när han var mindre" sen när jag öppnade bilden så tänkte jag för mig själv "men herreguud så han ser ut egentligen". Inget man tänker på sådär just då man tar bilden för det är ju ens egna bästa bebis…!! Men något att skratta åt i efterhand.
Min hane som är lite över 2 år,var tanig och hade lite päls tills han var långt över året.Nu har han inte världens största päls ändå.Kolla hur föräldrarna ser ut,så har du kanske ett litet hum om hur din kommer att se ut som vuxen.