Tokig efter löptikar
Hej
Måste fråga om någon har en kille som är helt tokig efter löptikar??
Ziggy har t.o.m börjat sitta och yla vid dörren och försöker rida på varje hona han möter.
Detta kan jag tycka är väldigt frusterande och jobbigt. Jag skall ju kastrera honom i höst p.g.a att han är kryptokid, men har även beslutat att kemiskt kastrera honom nu innan för jag vill inte göra detta stora ingrepp det blir av en operation nu till sommaren. Då dom får köra ultraljud och se vad kulorna ligger.
Tycker det är synd om honom då jag ser att han lider av detta blir helt uppstressad mm och har börjat skvätta mer o mer ute och håller på att nosa ihjäl sig ..
Nu har han haft oturen att den ena hundtiken efter den andra har löpt så det har ju inte varit lätt för honom. Han äter ju inte heller nu och har därför tappet hela 4 hg av sin tidigare lilla vikt på 4 kg pust!!!
Liten o naggande god
Min sheltiekille har aldrig varit jobbig/tokig runt löptikar. Klart han känner att de löper men fortfarande full kontaktbar, äter som vanligt och kan umgås med tikar utan att parning är det enda i han huvud.
Min dvärgpudelkille däremot var hopplös med/runt tikar. Med honom som "radar" kunde jag tom veta om hunden långt bort på andra sidan vägen var en tik och han var även en bra "radar" till att avgöra om bekantas tikar snart skulle börja löpa 😉