Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 701 ggr
Gittan
0

Otäckt på semestern

Nu har vi kommit hem. Det hände en otäck händelse på vår husvagnssemester. En kväll när vi satt och hade mysit utanför husvagn kom två yngre män mot oss, Vår hund ställde sig framför barnen och reste ragg, morrade och visade tänderna. Jag reste mig upp och vände mig motmännen. Den ene knuffade omkull mig och slängde sig på mig så jag tappade luften och fick inte ur mig ett ljud. Då fläg hunden genom luften och gicktill attack på den som angrep mig. Mannen blev biten i armen flera gånger. Ungarna började skrika och jag fick luften tillbaka och kunde skrika jag med  så kom andra till undsättning. Då sprang männen därifrån. Vår hund sprang efter tills jag ropade på den. Då kom den men stod och flåsade i närmare femton minuter. Det var en fruktansvärd händelse. Och jag kunde inte i min fantasi tänka mig att en Golden Retriver kunde bli så arg och farlig - framför allt inte vår snälla hund.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Jojsan
0

huva va hemskt! men tur att ni hade en räddande hund!  men usch… tänk att det finns såna typer .. var det på ett stort campställe?

Prizma_o_Kristall
0

Usch vad otäckt! Väldig tur att ni hade hunden, annars kunde det gått rätt illa… Förstår att ni är skakiga efter en sån upplevelse!

Kramar/Carro

medde
0

Ge vovven ett stort ben!!!!
Men hur mår ni efter detta?. framför allt barnen!
Är ni ok?
Men visst är det skönt att veta att den trogna vännen är verkligen det då det kniper!
Att försvara sin flock!
Hoppas att saken är polis anmäld så dom inte gör detta igen
Men framför allt ni är ok!!
Mvh medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Gittan
0

Vad ni är förstående!
När det gäller hur vi mår:
Lillflickan tog det som kul. Tänk vad mamma och farbron lekte med hunden. Det är värre med pojken. För honom är jag inte mycket värd just nu. Hur kunde du mamma få stryk. Du är ju värdelös. För honom är det bara hunden som gäller för tillfället. Om den inte ligger i hans säng sover han inte. Om han somnat och hunden går därifrån vaknar han strax och ropar. Där blir det en hel del att göra. När det gäller mig själv är jag fortfarande lite öm. För öcrigt inga problem.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Paloma
0

Gud så otäckt! uch vilken läskig känsla du måste haft, och undra hur barnen reagerade, hur gammla är dem?

Vad duktig eran golden var som förstod allvaret i situationen, våran sheltie skulle nog skällt men trott att det mest var lek.

Gittan
0

Barnen är fem respektive åtta år.

Tror nog att er sheltie skulle reagera likadant. Skyddar en golden retriver de sina så som vår gjorde tror jag nog att eran gör detsamma när det verkligen gäller.

Välkommen hem förresten

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

KajsaM
0

Vilken hemsk upplevelse! Tur att det fick bra ändå :) Klok hund!

Paulines
0

oo gud vad läskigt!!!

#6 Tack!