Försäkring?
Vad har ni för försäkring på era Shelties? Är lång tid kvar tills jag skaffar hund, men alltid bra att vara påläst och förberedd :) För mig lutar det mot If stora hundföräkring.. Men som sagt, vad har ni för försäkring på era hundar? Motivera gärna varför :)
Vet inte om tråden hamnade i rätt grupp nu…
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag har själv If på min sheltie. När jag hämtat hem honom så ringde jag runt och kollade pris kontra vad jag skulle få för försäkring och kom fram till att If passar oss/mig bäst.
Fast självrisk 2500 kr, högsta taket för veterinärvård och ALLA tillägg (tror jag) 😎
Vi har Agria, mest för att vi hade det till vår förra sheltie, och för att uppfödaren hade det. Jag har inte jämfört priser mm.
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Här har vi folksam, bra för oss som har alla försäkrade där:) blir grupprabatt . Sen har jag hört bra om dom.
agria (vetrinärvård och livförsäkring) men viktigt med att ha ansvarsförsäkring i sin hemförsäkring ifall vovven orsakar en olycka:)
Hälsningar
Fredrika
Vi har haft Agria i alla år och hundarna individuellt försäkrad med max veterinärvård, livförsäkring och avelliv/användbarhet i de fall avelsplaner eller planer för tävling/arbete funnits. Har varit jättenöjd (20 år ganska exakt nu). De gånger jag jämfört premier har kanske inte Agria legat lägst, men jag tycker att det jag velat skall ingå och försäkringsvillkoren passat mig bättre och det har funkat väldigt bra med skaderegleringar. De sista åren har jag lagt över mina andra försäkringar i Länsförsäkringar och har då allt samlat under samma "tak" och då blir det lite rabatt på det också. Jag har inte koll hur det är just från och med i år, men förr fick man rabatt hos Agria om man är SKK-medlem. När jag har försäkrat in en hund så har jag tänkt så att jag maxar allting och skulle jag sen känna att det är något jag inte tycker är nödvändigt så är det ju bättre att ändra till lägre belopp eller färre tillägg efter hand, än att höja och lägga till i efterhand, så blir det inga undantag för redan behandlade åkommor odyl.