Phoebe vår nya valp :)
Har varit på jakt efter en ny liten valp och har hittat henne nu. Hämtade hem henne igår då hon var 8 veckor. Superduper söt liten plutt, Buffy verka tycka att det är okej med en liten "syster" så jag hoppas att de kommer få mycket kul ihop. Så nu är man igång med att få henne rumsren har funkat jätte bra detta dygnet. Kommer ett par bilder på henne.
//Jonnix
Söt liten tjej! Grattis och lycka till med den nya familjemedlemmen! :)
Var kommer hon ifrån? :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Välkommen Valp :D.. åh jag vill också..
Vad var det du letade efter i den nya valpen?
Neeeej men ååååh så söt!!
Mamma och jag har ställt oss i köp till en kennel som jag verkligen vill ha ifrån och de kommer säkert bli perfekt! :D Men de dröjer några månader, vill komma "ifrån" Iza lite först.
Ledsen för OT.
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Super söt grattis :)
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Tack, jag hittade en ljuvlig liten trefärgad endast två veckor nu, hos Babysocks kennel, men hon hade några uppfödare som hade första tjing så jag letade runt lite till och hittade på blocket trefärgade tikar hos Gardenia gardens, skulle igentligen bara dit och kolla eftersom jag redan hade en ev på gång men när man såg dessa små ljuvliga varelser så kunde vi inget annat än åka hem med en. Hon är så duktig denna lilla tjej. Växer hon som hon ska så kan hon bli en riktigt fin liten Sheltie tik kanske prova på att ställa ut henne me vet inte än.
//Jonnix
#2 Hur fungerade mötet mellan Hugo och Helix första gången de träffades?
Buffy är lite avvaktande, vill ändå leka med Phoebe men hon är ju lite för liten men hon tar det ändå försiktig.
//Jonnix
#7 Det gick väldigt bra, de träffades första gången hemma hos min syster då de var hundvakt åt Hugo under tiden vi var och hämtade Helix. Helix var väl mest nyfiken på allt och Hugo han var så glad! Han har tagit hand om lillen sen dag 1 :)
Såhär såg första träffen ut :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
#8 Åhh, så mysigt, det verkar som Buffy också vill ta hand om lilla Phoebe, samtidigt som hon vill leka med henne, hur gammal var Hugo när Helix kom?
Har du någon gång behövt lämna de ensamma hemma en stund? Om, hur gjorde du då?
//Jonnix
#8 Jag menar nu när de är större alltså inte när den lille var så liten.
//Jonnix
#9 Hugo var 4år gammal, när vi hämtade Helix :)
Ja, de har varit ensamma hemma korta stunder. Började med att bara lämna dem hemma och gå ut utanför dörren en liten stund och sen förlände vi bara tiden. Helix tycker dock inte om att bli lämnad och "gråter" gärna i ett par minuter när man går men sen blir han oftast tyst och går och lägger sig, Hugo bryr sig oftast inte alls. De har aldrig varit ensamma mer än max en timme numera :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
#11 Åhh då kan jag tänka mig att det känns jobbigt att lämna om han gråter :( Ett par timmar har Buffy varit hemma själv och det har inte varit några problem hon har gått och lagt sig, men vi får prova lite åt gången sen när Phoebe är gammal nog.
//Jonnix
Vicken raring.. Gratttis till den nya familjemedlemmen
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Vilken sötnos!! :)
Sötizzen!
Så fin hon är! 
gud så söt hon är!! Fint namn oxå :)
-Be yourself, everyone else is already taken-
Tack, ja jag gillar namnet starkt men inte lika poppis hos vissa för de kan inte uttala namnet de tyckte jag skulle ha ett vanligare namn men vi kan ju uttala det :) och det är ju viktigast. :)
//Jonnix
underbar bild! och så söt man få vara då!:))
Härlig bild, precis så reagerade Elsa oxå, hon tycker det är kul att "ploga" med nosen.
Hon börjar få lite krage nu va?
sötis!!
#24 Ja hennes "riktiga" päls är på gång nu, hur går det för Elsa annars då?
//Jonnix
Supersöt tjej!
Hon är nyfiken till de mesta, börjar bli duktig på att säga till o gå ut nu, men när snön kom gick de tbx då de e jättekul med snö, men inte bli blöt i rumpan ;)
Väldigt lätt till skall dock, så där kommer få läggas stor träning, hon skäller på folk, men de är mest för hon inte vet hur hon ska reagera tror jag, finns ingen agresion eller så. Ingen direkt rädsla heller. Lätt att distrahera ialf :)
Tränar du ngt smått med phoebe då?
aggressiv va fel uttryck, dominant syftade jag på, ingen liten valp som kan va det såklart
Jag tränar henne en del på de vanliga, sitt, varsågod, ligg, rulla runt, kom, stanna kvar och tränar henne på att kunna ut och gå fint men hon är lite rädd om kvällarna när vi möter folk så jag försöker få henne att förstå att det inte är något farligt och det har blivit bättre. Hon är inte så skällig så jag hoppas att hon inte blir det heller. Buffy är värre med att skälla på olika saker även om hon blivit mycket bättre, så det är bara att vänja de vid olika ljud. Buffy gillar absolut inte brödrosten så vi jobbar på det nu. Phoebe tappade två tänder i förrgår
Vi var ute i skogen och lekte då upptäkte jag lite blod i snön och undrade vad som nu hade hänt och såg sedan att Buffy hade blod på sin vita krage och då misstänkte jag att det var Phoebe för hon brukar hoppa på Buffy och nafsa. Så jag kollade i munnen och då "spottade" hon ut en tand sen efter en stund kom det en till. Sen älskar Phoebe att åka bil vilket Xina aldrig gjorde och Buffy inte heller gör. Xina var värst, tog många år innan hon klarade av att åka till vår sommarstuga som ligger tre mil hemmifrån. Buffy brukar klara resan dit nu utan att kräkas så det känns skönt, men Phoebe kan åka hur långt som helst och på krokiga vägar.
Hur går det för Elsa då? Hur gammal är hon nu? Phoebe blir 5 månader i morgon.
//Jonnix
Men shieet så himla söt hon är! Härliga päösen börjar verkligen komma nu! :)
Det där om orolig i mörkret känner jag igen :P
OJ har aldir varit med om att jag märkt när hundarna tappat sina tänder, varit väldigt duktiga på att dölja det. men då borde det komma snart för Elsa med.
Vad härligt en hund som inte är åksjuk är jättebra. Holly är orolig i bilen, men Elsa bara njuter så hon lugnar ner holly, det är verkligen toppen!
Elsa blir 4 månader på måndag :)
Just nu måste jag erkänna att det blir dåligt med träning med henne. Jag jobar ju fulltid och det är mörkt när jag kommer hem, sedan har det blivit mycket julklappsshopping och letat lägenhet. så Hon har promenerat med holly och pappa lite på dagarna och busat runt.
Men jag tränar liten stund på kvällen typ sitt, stanna, vacker tass. Hon är väldigt lugn när man tränar henne. Hon sitter och tittar på mig och mina chester, man riktigt ser hur hon tänker ut hur hon ska göra för att få den dära godisbiten ;)
Jag måste träna mer på kontakten mellan oss, hon skulle om hon fick vara lös rusa iväg. Väldigt självständig dam denna tösen alltså ;)
Behöver inte alls hålla sig nära.
Hittat en valpkurs som börjar i januari, funderar på att hoppa på den och få miljöträning med andra hundar med. Just nu får hon inte så mycket mer än när hon följer med mig och holly på agilityn.
Ska ni gå en kurs ihop?
Vi skulle gå valpkurs men den hade redan startat när Phoebe var gammal nog så nästa kurs skulle inte vara förrän till våren och då är hon ju ganska stor så det får bli allmänbildningskursen sen i stället :)
//Jonnix
Idag blir Phoebe 7 månader, hon är en härlig liten tjej. Promenaderna funkar jättebra nu, i början blev hon rädd när vi mötte folk och ville inte gå men det är inget problem längre. Har både Phoebe och Buffy lösa i skogen bakom vårt hus där vi tränar på inkallning och det går riktigt bra. Phoebe älskar att leka med Buffy fast Buffy vill hellre leka med mig :). Men annars kommer de väldigt bra överens än så länge i alla fall. Här kommer en bild på Phoebe tagen idag.
//Jonnix
Hon är jättefin! Ser så vuxen ut med all päls! 
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Så himla söta båda två!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Jättekul med uppdaterad bild!
vacker :)
Va stor hon börjar bli! Känns som de va igår valpbilderna kom upp!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#39 Tiden går fort, alldeles för fort 😕
//Jonnix
Jättefina bilder. Kul att se hur hon utvecklats på 11 månader! :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Vad fin hon blivit!!