Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 2729 ggr
medde
0

Vad för djur har ni!

Nu är jag nyfiken igen.
Vad för djur har ni?
Samt hur många har ni?
Mvh medde hi

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
0

Jag har 10 katter varav 4 Cornish Rex , fem Norska Skogkatter och en huskatt samt en massa dammråttor

Prizma_o_Kristall
0

2 hundar, shelties såklart:P (Frankie och Pyret)

5 vuxna katter + 3 kattungar (Vuxna: Tossan, Lisa, Månssan, Simba och Sotis. Kattungar: Sally, Pepzi och Zingo)

4 kaniner (Gubben, Skutt, Figaro och Schneewitchen)

3 undulater (Pontus, Egon och Delhia)

3 akvarier (Fiskarna som bor däri har inga namn)

1 mus (Kristall)

Kramar/Carro

Ronja06
0

För tillfället har jag 2 hundar (Ronja och Sigge) och även en katt (Celeste)

För inte så länge sedan hade jag även: 3 undulater, fiskar (ca 30st), en kanin, 3 katter, 2 hamstrar, 2 Gerbiler, 4 ödlor samt. att jag även gick ut med 3 stycken samojedhundar.

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0

Även hos mig bor det 2st hundar! 1 lancashire heeler som heter Ivan och 1 sheltie som snart flyttar hem till mig. Hon heter Ronja. Sedan har jag 3st hamstrar, varav 2st är honor och en hane. Milla (hona) och Cocos (hane) fick 11st hamsterunagr den 2 maj! Alla såldes utom en som fick stanna och det är lilla Ella. (hona)

Jag har haft en hamster och Collie tidigare^^

Leffe
0

#4 Så det blir 2 at Ronjor på iFokus nu. Kul

medde
0

#5 men hur ska vi hålla reda på "våra" Ronjor?
Nu har jag stillat min nyfikenhet lite men bara lite
Hmmm… Tänker ni vad ska hon ha reda på nu då!!!
Vad har ni även haft för djur?.
Kanske även jag ska tala om vad jag har och haft.
Det gör jag snart!!
För nu ska tösen min ha datan och spela spel en stund
Men jag återkommer om en liten stund
Mvh medde

Prizma_o_Kristall
0

#6 Jaha, du nöjer dig aldrig du Räcka ut tungan Skojjar bara… hehe

Tidigare har i familjen bott:

* 1 hund, Nimbus hette han och det var också en sheltie

* Några undulater (Inklusive min lilla Dee-Jay, de andra är undulater som dog för många år sedan, när jag var liten)

* Många katter (pga vägen Gråter)

* Flera kaniner

* 1 mus (Prizma)

* 2 hamstrar (Teddy och Emmy)

Sedan var det nog inga mer, kanske kommer på fler sedan :P

Kramar/Carro

[Malin3033]
0

#5 Ja du. Båda Ronjorna är ju trefärgade med bläs i pannan. Men det ska nog gå^^ Ronja03's Ronja är ju 1år äldre^^

Hos mig har det inte bott så många djur.. det är snarare flera nu. Oskyldig

Här har det bott; 1 kanin (grå hermelin som hette Timon), 1 hamster (min första gosetjej som hette Musse), 3 katter, 1 hund, som var världens finaste collie tik, Vicki hette hon. Väldigt duktig i lydnad^^ hehe, sen kom Ivan, våran nuvarande 6åring, han är ingen lydnadshund precis. Räcka ut tungan Bortskämd hane som numera går i koppel, men fint kan han gå i koppel, men skulle aldrig dra med han till varken utställning eller lydnadstävling, skulle skämma ut oss.Oskyldig Men han är bäst ändå! Sedan har vi ju Ronja som ska tävlas i lydnad och agility, kanske utställning förhoppningsvis, så det blir lite "varannan hund")…

Oj då, dom två sistnämnda hundarna finns ju kvar fortfarande. (Ivan och Ronja). Men tyckte det var så kul att berätta lite. Oskyldig

medde
0

#8 ok. då ska jag be att få se på Id -kort  varje gång så jag kan se att åldern stämmer*fniss*

Vad jag har för djur just nu är
3st chornish flickor, kanin, ödlor!!samt en homosapien
Har haft hästar,började med ridhästar,men sadlade om till travhästar.
 haft dom i travet samt fött upp några.
Har även haft en brukshundras, som jag  även födde upp i liten skala samt tävlade  med dom, i bla drag utställnig, lydnad  lyckades till elitklass med en vovve.
Jobbat med häst samt hund
Även jobbat med  delfiner, vilket var det häftigaste jag gjort i mitt liv,!!!!!!! ja för utom då jag fick min lilla tös , det slår allt!
men det är en annan story.

Bellona
0

Förutom Sheltien Vicky har jag en Morhuvad Papegoja, en Nymfkakadua och en massa råttor. Vad jag haft under åren orkar jag inte räkna upp ;)

Emmeli
0

Vad jag har.

¤ 2 hundar,om man nu får räkna den lilla som kommer ikväll. Lussi & Zeke,både sheltisar,färgerna Mahognysobel och svart-vit
¤ 6 katter,4 norska skogskatter,en europe och en colorpoint perser men namnen.Kilroy,Inez,Sigurd,Botvid,Eifraim och Chessi.
¤1 marsvin, Denise.
¤1 kanin,Magdagascar hane vid namnet Toker.

Vad jag har haft.

¤Över 10 andra katter jag inte ens minns namnen på tror jag,Arnold,Tusse x2,Napoleon,Selma osv.
¤3 Kaniner,1 angora,en dvärgvädur och en gotlandskanin vid namnen Simba,Lilleskutt & Trollis (Trolla hette den från början)
¤5 Marsvin,Sigge,Sisso,Crystal,Musse och Trixie.
¤ Höns,som jag värkligen hatade.
Osv. osv. Listan är oändlig men jag orkar inte skriva fler :)

Othello
0

6 st huskatter/ Nissan, Kurran, Lillis, Gunvald, Gunnel & Ärstin.

1 kanin hermelin/ Ninen.

1 häst norsk döle/ Truls.

16 kossor vars namn jag inte tänker räkna upp =)  & akvarie.

Prizma_o_Kristall
0

Just det ja! Jag har ju även 10 vandrande pinneägg, fast dem har inte kläckts ännu;) Men när dem käckts så ska jag inreda ett terrarium åt dem, så det ska bli som en levande inredningspryl i mitt rum, som även mit akvarium är:) Först och främst ska ju det levande i akvariet/terrariet ha det så bra så man kan ge dem i ett akvarie/terrarie, men sedan ska det vara snyggt inrett så det blir en fröjd för ögat:)

medde
0

jO MEN KOSSERNA SKA VÄLL VARA MED
DOM BRUKAR JU HA FINAST NAMN
INGE FUSK HÄR INTE!!
MVH
 NORSKA DÖLE ÄR JU URLÄCKRA!!
HAR DU BILD?

Othello
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Karin, Berta, Tilla, Lullan, Elvis, Claud, Maya, Pnilla, Kim, Frida, Milla & 5 stackare som inte har nå namn som vi köpt. Det var våra kossor d Flört

Här är en bil på Truls

medde
0

Jätte fin Truls!!!!
Vad vacker!! 
Jag sa ju det att kosserna har ju vackra namn!
Tack
mvh

Huskatten
0

Jag har en härlig dvärgpinscher och fyra underbara huskatter.

emma93
0

Jag har 4 Shelties, men har även haft 2 Aussies. Genom åren har jag haft 2 kaniner, 1 marsvin, 1 undulat, mängder av akvarium och akvariefiskodling, 1 katt, och 1 vattensköldpadda.

medde
0

17#  jisses  så söt man kan vara!
Samt en härlig bild  full fart.
Tack för den titten

paronskrutten
0

6 marsvin:)

Helena

Jojsan
0

Har just nu 2 kaniner (Channie och Cassie) och akvarie med fiskar.

Förhoppningsvis kommer det snart några kaninungar hit om nu ungar finns i magen ;) 

Har haft en kanin tidigare (Sunset).

Ellenfyrkant
0

*Mohaha, nu har jag SNAART en hund. Innan har jag haft följande: Grisar, katter, hästar, får, hund, kaniner och höns.

Skrattande Älskade det liveeet <3<3<3<3

Mvh Ellenfyrkant

WesthKiowas
0

Ja, det är ju en del genom åren.

Just nu har jag "bara" 7 Norska Skogkatter, föder upp, ni kan ju kika på min hemsida för bilder.

Har haft: 8 st ormar av arterna, Boa Constrictor, majsorm, blond råttsnok och sinoales mjölksnok. 2 undelater. Ett marsvin. Ett gäng tamråttor (födde faktiskt upp en kull med stamtavlor också) En hund som jag räddade från en idiot som försökte döda henne, rasen var Ungersk Kuvaz (hmm, stavas det så tro+) En tam anka :) Kajsa som när den växte upp blev en kalle :) Och slutligen en vandrande pinne.

Tror det var allt. Jag räknar inte med alla mammas hundar som hunduppfödare (Kennel Westhlover) i över 20 år för det skulle bli en hel novell och jag har redan skrivit en hel del tycker jag :)

Bifogade en bild på mammas blivande avelshane.

Mvh Camilla

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Jojsan
0

#23 va söta katter du har :D Milli gillar ja mest :)

Paulines
0

Just nu har jag bara Roy, vilket är det minsta antalet djur jag någonsin haft, sen jag  började ha djur då ;)

WesthKiowas
0

#24 Tack så mycket! Ja, hon är en liten pärla :)

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

My-huney
0

Jag har 2 sheltisar, Ollie och min lilla Bäbis Icey. Jag har också 3 kaniner, dvärgvädur/hermelin. 1 marsvin, 1 råtta och en underbar men ändå lite konstig bondkatt. Glad 

Jag la till en bild på min katt och mina hundar som sov så gott brevid varann.

Sheltiebus
0

Jag har 3 shelties (Tim, Jeppe & Vind) och en blandras (Sam). Har även två bondkatter (Pi & Smulan) och så ett marsvin (Ängel). :)

Jojsan
0

#27 så fina shelties! :) katten oxå :)

My-huney
0

#29 Tackar! Skrattande Det var snällt Glad