Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettberättelser
Läst 2524 ggr
ziggy 57
2

Ylar när han hör sirener

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt lilla Ziggy monster till hund gör mig aldrig förvånad kanske är det därför jag älskar honom så mycket….

Nu har han börjat med något nytt vid 15 månaders ålder

Han ylar när han hör glassbilen och ylar när han hör brandbilar,ambulans ja alla sirenljud….

Har någon mer en sådan ylande sheltie???

Annars är han så go lägger med en bild när han njuter av båtturen häromdagen

_Wilma
0

Min förra sheltie ylade också då hon hörde glassbilen. Annars reagerade hon inte på särskilt på ljud. Vi hade roligt åt det många gånger!
Han ser ut att njuta av båtturen! :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Lavine
0

Vilken fin bild! Min hund ylar mest åt opera och manliga sångare med ljusa röster, men han reagerar även på glassbilen med gläfsiga skällanden. :)

Kitten86
1

Min skäller inte alls, mer än ett par vaktskall om någon kommer. Jag kan ärligen säga att jag aldrig hört honom yla, någonsin, och då fyller han fyra snart 😃

Måste vara jobbigt om man bor i stan att ha en hund som ylar på diverse sirener…

ziggy 57
0

Ja fast folk småler åt han när han ställer sig som en varg med nosen rakt upp o ylar men det går ju fort över…Och han ylar tack o lov inte annars

men han verkar ha sina olika perioder i sitt liv kanske det går över så småningom

_Wilma
2

Jag tyckte också att det såg sött ut när min förra sheltietik ylade. Hon hade också nosen så där rakt upp i vädret, och så varade det bara några sekunder…🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

medde
3

Under mina år då jag hade dobber så var det två av dom som alltid ylade då det testades av flyglarmet den första måndagen varje månad. Det blev en stor och högljud konsert då.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Muffi
1

Min 2-åriga kille ylar med till glassbilen! 😂 Nosen rätt upp i luften o ett utdraget högljutt ylande.. men har inte stött på ngt annat ljud han gör det till än..