Debuten är avklarad. :)
Oj, vilken Lördag det här blev.
Vi, det vill säga jag, Zelda, Meya, systersonen Kevin, lillebrodern Kim och pappa åkte till Karlstad halv 6 imorse och var inställda på att börja halv 7. Det var inte förrän långt senare som jag fick reda på att det inte började riktigt förrän halv 8.
Så jag drog upp alla klockan 04.15! Whoops!
Framme i god tid var vi alla fall och kunde ta allt i godan ro. Köpte tävlingsbok, fick reda på vilken bana jag skulle köra, vilket startnummer jag hade osv.
Jag skakade som ett asplöv och om det var på grund av kylan eller nervositeten kunde jag inte uppfatta på grund av att jag var så nervös så jag inte kunde känna efter.
I alla fall, så hade jag startnummer 23 i agilityklass 1 och jag gjorde mig och Zelda redo. Vi gick ut på banan och då försvann all oro som med vinden och allt gick jättefint!
Hon klarade hoppserpentinen hur fint som helst och kontaktfälten gick toppen! Slalomen gjorde hon toppen! Tyvärr blev hon osäker på ett hopphinder och fick en vägran. Hon råkade även trampa på långhoppet och vi slutade med 10 hinderfel = 2fel.
Tiden hörde jag inte så jag vet inte om jag klarade tiden heller men det struntar jag i. Vi tog oss runt och det utan några större problem! Jag är så STOLT över min gumma. Hon var verkligen jätteduktig!
Hoppklass 1 skulle sedan börja om flera timmar efter agilityklassen och under den tiden hann vi bli väldigt trötta så när det väl var vår tur så var både jag och Zelda sletna. Det blev vägran på andra hindret och två stycken vid säcken vilket ledde till DQ men det gick toppen i alla fall!
Nu vet jag lite vad jag ska träna på till nästa gång. Säcken, farten och mediumhöjder.
(Bilder från dagen finns på hemsidan. Jag lägger upp filmer där när jag får tid.)
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

Grattis till att ha klarat av det! Och du detta är nog det bästa jag läst på länge:
"Jag skakade som ett asplöv och om det var på grund av kylan eller nervositeten kunde jag inte uppfatta på grund av att jag var så nervös så jag inte kunde känna efter."
Så himla bra och roligt förklarat 
(jag får inte länken att fungera)
Sajtvärd för mitt eget liv
Toppenbra gjort BG. Visste du skulle fixa detta till slut. Nu kan det bara bli bättre. Det största hindret har ni ju klart nu. Debuten!!
Jag fixar till länken då den inte fungerar även mig.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Nu fungerar länken, så jag ska genast in och titta på bilderna

Åhh så många fina bilder, och kul läsning.
Den läskiga hunden var verkligen läskig 
Sajtvärd för mitt eget liv

Härligt att debuten gick bra!
Förstår att du var nervös, det hade jag också varit.
Nu blir det väl fler tävlingar framöver kan jag tro, och jag vill önska er ett mycket stort lycka till 

#6 Det kan du skriva upp ;) Tack så mycket!
Det finns även filmer på min blogg nu för er som kanske vill se. :)
//BrightGloria
- Hemsida
Lycka till i framtiden! Det kommer säkert gå bra för er ;-)
Jag tycker det såg jätte fint ut det jag såg! Trevligt att träffas också! :)
Mvh Emelie 
härligt med debut! och all lycka till på kommande tävlingar!
#9 Har ni träffats?? Men jag vill ju ha lite skvaller ju…..
Vad roligt BG! Jättegrattis från mig med 
Och lycka till i fortsättningen också.

#11 Ja, vi tävlade i samma klass. Emelie var även så snäll att vi fick ha sakerna i deras tält. 
Men vad är det för skvaller du vill veta medde? haha
//BrightGloria
- Hemsida