Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettpäls-färger-och-tecken
Läst 1474 ggr
druttizen
2010-02-03 09:50
0

Trefärgade

Hejsan!

Planerar för fullt inför vovve nr 2 och tänkte byta från sobel. Kan vara fint att han annan färg på vovve nr 2 har jag tänkt.

Är lite inne och tittar efter stabila vovvar inom trf.

Där dom har bra hundar och ser sin avel och mentalitet som viktigt. Eftersom min Wilmer är lite rädd & osäker av sig så ser jag psyket på nästa vovve som extra viktigt och är ute i god tid.

Kan ni ge lite tips på kennlar som har bra och fina trf?

Tack på förhand!

sissie
2010-02-03 11:20
0

Emma93 lade ut denna länk i en annan tråd så jag lånar den till dig.

Lite läckra varianter.

http://www.norcalshelties.org/SheltieColors/whitemarkings.html

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

mojsans
2010-02-03 11:28
0

druttizen, vad kul att du tänker köpa en sheltie till. Ja ut och kika runt, det är jättebra att du hör dig för, lycka till.

Jag ska para Candy nästa helg och Elize i höst, Yuki är nu parad. Så det blir trf sobel och blue merle hoppas jag.

Starfall
2010-02-03 11:28
0

#1 Tror nog länken hamnade lite i fel inlägg Flört

Druttizen - Jag vet inte så jättemånga kennlar, men den kennel mina hundar kommer ifrån kan jag varmt rekommendera. Det är kennel Hightime. Deras hundar är helt underbara, jättegosiga och mysiga. Kolla även på svenska shetland sheepdogklubbens hemsida, där finns en lista på kennlar och även valphänvisningar.

Lycka till, hoppas du hittar din trefärgade vovvsing Skrattande

sissie
2010-02-03 11:39
0

#3 Den var mer som inspirationskälla.Flört

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

druttizen
2010-02-03 11:49
0

#1 oj ovanliga varianter var det..

Är mer inne på den "klassiska" trf trots allt, som vi många nog tänker på och som har mkt svart, litet sobel å typ vitt bröst.

Svart vit för att även tillägga, är inte av intresse, de känns inte som en sheltie riktigt, kan jag uppleva.

#2 nämen hej mojsan! Ja jag är ute i god tid så jag hinner spara lite till. Var inne på sobel först, som jag nämnde då vi besökte er vid ett tillfälle, sen lutade det åt att skaffa bm, men nu är jag nog säker på trf faktiskt.

Det var en trf jag faktiskt letade efter som hund 1, men så fann jag Wilmer och det blev sobel hihi, så nu är intresset för trf inne igen. Candy verkar ha bra psyke, inte så skällig heller, vilket är positivt, med tanke på att Wilmer har VÄLDIGT lätt till skall Tungan ute

#3 Tack så mkt för tipsen, ska se in på länkarna Flört

druttizen
2010-02-03 12:02
0

#2 Vem kommer Candy att paras med förresten? Glad

[Malin3033]
2010-02-03 18:25
0

Druttizen - min sheltie Ronja (trf. mamma Lovis) är från Mojsans, hade ingen aning om att du hade varit där och hälsat på. Vad kul!

Lycka till med ditt letande! Väljer du en hund från Mojsans får du, inte bara en underbar hund, utan 100% support och stöd från "Mojsans", dit är man alltid välkommen!

Annars tipsar jag dig att ta kontakt med flera uppfödare, höra om framtida parningar, färger osv. Jag själv har bara erfarenhet av Mojsans, och kan därför inte tipsa om någon annan kennel. Glad

druttizen
2010-02-03 23:15
0

#7 Tack för tipset! Jo vi har varit där i samband med att mamma köpte sobel hane där i somras. Han är nu snart 6 månader Glad han är sååå underbar! Saknar honom igen och planerar redan att besöka mamma i hennes stad igen för pussiga lilla Alwin! Vi bor ju 3 timmar ifrån varann nämligen och sist jag var där var någon dag innan nyår.

Jättebra att ha kött på benen då man bestämt sig för färg.
Candy som var trf hos mojsan minns jag som lugn och inte skällig. Hon har jag också kollat upp tidigare kullar på och försöker se mer in på henne.

Mammas Alwin har också Lovis som mamma, han var med i Lovis sista kull som var i somras, sååå underbar! *saknar*

[sheltietjej]
2010-02-04 12:43
0

Min mormor har betäckt Diva med Eastdale Classic Farmer. Diva är jättemysig och är röntgad med HD a och ED ua. Diva beräknas valpa den 25 februari.

druttizen
2010-02-04 16:03
0

#9 Är det Diva som heter "Eastdale Endearing Black Devon" ? Flört

mojsans
2010-02-04 16:35
0

#6 Jag talar om när parningen är gjord på Candy, men det är en kanon fin kille och han är trf

[sheltietjej]
2010-02-04 16:57
0

#9 Diva heter Linndoug's Amazing Grace, finns mer på http://linndougs.webb.se

druttizen
2010-02-04 17:24
0

#12 aah nu ser ja. Trodde hon var trf först.

Den hemsidan har jag besökt ja.. 'Eastdale Classic Farmer' (under hanar)
är ju ootroligt fin kille!

druttizen
2010-02-04 17:27
0

#13 oj… fel! Under "valpar" fanns visst hanen som bild inför parning.

[sheltietjej]
2010-02-04 17:27
0

#13 Hon är inte trefärgad men däremot väldigt skuggad. Eastdale Classic Farmer ägs av Berit och Jeanette Book. Du var nog inne på deras hemsida. Visst är han fin, underbara färger!