Morgonpigga eller morgontrötta?
Hur är er/a hund/ar på morgonen? Är de morgonpigga eller skulle de helst ligga kvar och sova?
Hos oss så ligger gamlingen ända tills han hör att vi lägger upp maten i hans skål (oavsett tid på morgonen)
Ressu stiger upp med mej och Kiira likaså.
Cockrarna verkar vara hungriga varelser så ca 1 timme före mattiden deras så väcker de mej och börjar tigga mat. 
Pixie är jätte morgon trött får släpa ut henne och frukost vill hon sällan ha.
http://beautywithsofia.wordpress.com/
Lexie är pigg konstant, förutom på natten 
Evald är ganska morgonpigg. Jag får aldrig sova längre än till halv 8, för han ska ut och kissa och kolla läget. Som tur är bor jag på en bondgård ute i skogen så det är bara att öppna dörren och vänta några minuter, sen kommer han in igen och då kan vi vila nån timme till 
De få gånger jag jobbar och går upp vid 06.00 vill han däremot inte följa med utan då ligger han kvar i sängen den lilla latmasken.
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Bell vill ha mat runt 8 och då väcker hon mig. Efter det kan hon sova ett bra tag till. Ådi väcker mig vid 5-6 då ska han ut och kissa, men även han sover länge efter det. :)
Och skulle jag vakna innan de vaknat vill de INTE gå upp! ;)
#4 Vilka typer! De ska få ha nöjet av att väcka dig, men du får inte väcka dem? Det var det värsta! Tihi!
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#5 Ja, byrackor! ;)
Så fort klockan (5.20) ringer hör man hur framförallt Poca börjar sträcka på sig och tassa runt. Tittar jag inte på henne eller säger något överhuvudtaget (gäspar inräknade :P ) så går hon och lägger sig igen, dock piggare än innan och följer mig med sin blick.
Men så fort jag går mot sovrumsdörren så är alla helt plötsligt väldigt klarvakna. ;) Och såklart måste man säga godmorgon och pussa på dem en stund. ÄLSKAR då de börjar vakna och är liksom fortfarande kvar i drömmarnas värld. Då vill man nästan krypa ner gämte i deras lilla koja och sova vidare. Så söta!
På helgerna så är alla pigga innan mig och släpper jag upp dem i sängen så blir de lika trötta som mig. Haahaha, jag har mina knep. :P
Alvin är morrontrött (skönt!) kan kliva upp med husse vid halv 7 bara för att kolla läget ock kissa men somnar sen om och sover gärna till 9-10 tiden. Frukost är inget han tycker är så viktigt heller, sova är skönare på morgonen :)
Min hund sover tills jag kliver upp… Vare sig det är 06.00 eller 11.00
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
De sista veckorna nu på praktiken så har lilla T bara inte orkat kliva upp då jag ropat och ropat och ropat på henne. Slutar med att vid halv-kvart i 6 så går jag in till sängen och bär ut henne utomhus (för att minsa risken att hon springer in igen).. xD